سازمان حفاظت محیط زیست رویکرد مدیریت زیست بومی تالاب‌های کشور را با کمک و مشارکت تمام ذینفعان و جوامع محلی در دستور کار خود قرار داده است.

آرزو اشرفی زاده مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در سفر دو روزه به استان گیلان ضمن دیدار با حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان به منظور بررسی وضعیت اکولوژیکی و زیست محیطی تالاب های استان به  همراه تورج صادقی معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی ، عباس حسن پور رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های استان گیلان و با حضور کارشناسان سازمان از تالاب‌های گیلان از جمله تالاب بین المللی انزلی و اداره نظارت و پایش تالاب انزلی، تالاب بوجاق، امیرکلایه لاهیجان بازدید کرد و پروژه های اجرا شده در تالاب‌های استان  و مشکلات این تالابها را مورد بررسی قرار دادند.

وی در حاشیه بازدید از تالاب های استان گیلان گفت:  نقش اصلی و عمده در حفاظت و احیای تالاب‌ها بر عهده مردم و دستگاه‌های متولی است.

اشرفی زاده گفت: تالاب‌ها خدمات و ارزش های زیادی را از جنبه های مختلف اکولوژیکی، زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی برای انسان ها و طبیعت دارند و حفاظت و احیای تالاب‌ها می‌تواند نقش مستقیم در زندگی مردم و جوامع محلی داشته باشد. همین طور تخریب آنها نیز پیامدهای ناگواری همچون ایجاد کانون های ریزگرد،  فرونشست های حوزه آبریز تالاب و آسیب به تنوع زیستی منطقه را در بر خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار