مرکز وکلای قوه قضاییه با همکاری وزارت نیرو به مسائل اختلافی آب در حوزه بین‌الملل ورود می‌یابد.

 تفاهمنامه همکاری میان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با وزارت نیرو با هدف استفاده از ظرفیت طرفین منعقد شد.

حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در دیدار با حیدری معاون وزیر نیرو در مورد تفاهمنامه امضای شده گفت: این توافق در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک و ارتقای سطح کیفی خدمت رسانی به ملت شریف ایران است.

وی افزود: پیگیری موارد توافق شده در این تفاهمنامه به لحاظ کارشناسی و فنی مورد بررسی قرار گرفته و درصددیم تا از ظرفیت‌های حقوقی و کارشناسی مرکز در حوزه انرژی و به خصوص در مورد حقابه‌های کشور ورود مؤثر داشته باشیم.

عبدلیان پور در این باره توضیح داد: امروز یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین مسائل کشور در حوزه خارجی مسئله حقابه‌هایی است که بعضاً شاهدیم از سوی همسایگان به درستی اجرا نمی‌شود؛ لذا مرکز با همکاری وزارت نیرو در مورد مسائل اختلافی آب درحوزه بین الملل که حقوق ملت ایران درمیان است ورود خواهد کرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه همچنین در مورد توان تخصصی مرکز در حوزه کارشناسی گفت: کارشناسان مرکز در حوزه انرژی، آب، برق، نفت و گاز بسیار توانمند هستند و طی همکاری‌های دوجانبه با وزارت نیرو در این بخش‌ها اقدامات مؤثری توسط کارگروه اجرایی مشخص شده انجام خواهد شد تا در نهایت بتوانیم خدمتی مؤثر و خالصانه به ملت و کشور عزیزمان داشته باشیم.

حیدری معاون وزیر نیرو در مورد این تفاهمنامه گفت: مرکز وکلا یک نهاد با سابقه، علمی و تخصصی وبسیار کارگشا در کشور است و وزارت نیرو هم یک وزارتخانه راهبردی، فنی و خدماتی است که با نیرو‌های متخصص در بحث آب و برق و فاضلاب در سراسر کشور با مردم سروکار دارد.

وی افزود: وزارت نیرو در حجم گسترده‌ای با مواردی از جنس حقوقی و کارشناسی مواجه است و با توافقی که با رئیس مرکز انجام شد درصدد استفاده از توان مرکز برای خدمت بیشتر به ملت شریف ایران هستیم.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: تجربه و مهارتی که مرکز در بحث آموزش دارد برای نیرو‌های ما به خصوص در زمینه کارشناسی فنی و حقوقی بسیاراهمیت دارد.

حیدری با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها، جلسات و اقدامات علمی مشترک از جمله توافقات دیگر با مرکز وکلاست، گفت: یکی از مهمترین موارد این توافقنامه، بحث پیگیری‌های مشترک به خصوص در حوزه مسائل حقوقی همچون حقوق بین المللی آب است که برای آن یک تیم تخصصی فنی، حقوقی و کارشناسی درنظر گرفته شده که از حقوق ملت ایران در این زمینه دفاع مؤثر داشته باشند.

وی در پایان گفت: اهمیت این توافقنامه موجب شد تا یک هیئت اجرایی برای آن در نظر گرفته شود تا ظرفیت وزارت نیرو و مرکز وکلا در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار