رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: هیچ یک از استاندار‌دهای لازم نگهداری کالای سلامت محور در حین قاچاق رعایت نمی‌شود.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در خصوص کالای قاچاق بی کیفیت گفت: ماموران این پلیس، به صورت میدانی و اشراف اطلاعاتی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارند در بحث خودرو‌های شوتی که بیشترین قاچاق را با خود حمل می‌کنند و از مرز‌ها وارد کشور می‌شوند را تحت کنترل و نظارت خود دارند.

وی ادامه داد: در بحث بازدید از انبار‌ها و انبارک‌ها که محل دپوی کالا‌های قاچاق می‌باشد و بحث سطح عرضه تیم‌های پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ فعالیت‌ها و کشفیات خوبی داشته اند، چون وقتی کالای قاچاق وارد می‌شود توسط قاچاقچیان و هم دستان آنان می‌بایست عرضه شود.

وی افزود: امسال تمرکز پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بر پرونده‌های کلان اقتصادی بوده است که می‌توان به عنوان مثال کشفیاتی داشتیم که بیش از ۵ همت ارزش آن بود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان داشت: کالای سلامت محور کالایی است که مستقیم با بحث سلامت افراد جامعه ارتباط دارد وبیشتر شامل مواد خوراکی، آشامیدنی، لوازم آرایشی و بهداشتی می‌شود که معمولا قاچاقچیانی که این محصولات را به صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند به دنبال سود خود هستند و به واسطه همین موضوع کالای بی کیفیت و حتی تاریخ مصرف گذشته و غیر استاندارد را وارد می‌کنند.

سرهنگ افشاری افزود: در بحث انتقال کالا هم یک شرایط خاص هست که می‌بایست برخی از اقلام داخل یخچال نگهداری شود و، چون به صورت قاچاق وارد می‌شود هیچ کدام از استاندارد‌های لازم رعایت نمی‌شود.

وی گفت: به شهروندان توصیه می‌گردد که از کالا‌های سلامت محور که توسط سودجویان و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند به هیچ عنوان استفاده نکنند زیرا این کالا‌ها در شرایط غیر استاندارد نگهداری می‌شوند و بعضا تاریخ انقضای آنان نیز پایان یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار