رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: تولید کنندگان داخلی در زمینه تحویل اتوبوس به شهرداری تهران بدقولی کردند به همین منظور تامین اتوبوس طبق برنامه پیش نرفت.

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری در خصوص عدم تزریق اتوبوس‌های کافی به ناوگان اتوبوسرانی تهران افزود: طبق قراردادی که شهرداری تهران با تولید کنندگان داخلی منعقد کرده و قرارداد آن موجود است قرار بود یک هزار و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس تحویل دهند که تاکنون تنها ۴۸۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده‌اند.

وی اظهار کرد: قطعا هر اتوبوسی که تحویل شهرداری شود مراحل شماره گذاری و ورود آن به ناوگان حمل و نقل شهری در حداقل‌ترین زمان انجام می‌شود، اما شهروندان بدانند البته هم اکنون سه هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران فعال و مشغول خدمت رسانی هستند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای تامین اتوبوس‌های مورد نیاز، شهرداری تهران قراردادی نیز با تولید کنندگان خارجی منعقد کرده که برخی از این اتوبوس‌ها اینک وارد کشور شده و پس از سیر مراحل قانونی، به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه شدند.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه تهران در حوزه حمل و نقل عمومی از یک عقب ماندگی تاریخی برخوردار بود، گفت: در بودجه سال گذشته و امسال بالای ۷۰ درصد به این حوزه اختصاص دادیم و به نظر می‌رسد با این اقدام در حوزه حمل و نقل عمومی اتفاقات بزرگی برای شهر و شهروندان بیفتد.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص خرید واگن برای مترو پایتخت نیز گفت: قرارداد خرید یک هزار و ۸۱ واگن منعقد شده و قرار است به تدریج این واگن‌ها وارد کشور و چرخه حمل و نقل عمومی شوند تا مشکل کمبود واگن متروی تهران برطرف شود.

به گفته وی، مدیریت شهری معادل ۲۴ سال فعالیت مترو واگن خریداری کرده و این قول را به شهروندان می‌دهیم در حوزه حمل و نقل امسال مشکلات در زمینه کمبود واگن مترو و اتوبوس برطرف و قطعا خدمات رسانی اتوبوسرانی و مترو متفاوت با گذشته خواهد شد.

حجت الاسلام آقامیری همچنین در حوزه خدمات عمرانی شهرداری تهران نیز یادآور شد: هم اکنون نقاط پرترافیک تهران به کارگاه عمرانی تبدیل شده و تلاش داریم گره‌های ترافیکی را در نقاط مختلف بشکنیم و احداث بزرگراه شهیدان شوشتری و بروجردی با همین هدف در حال انجام است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار