نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از آغاز گفتگو با جو بایدن از او به دلیل «خدمات عمومی و حمایت از اسرائیل» در طول دوره کاری خود تشکر کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو‌های خود پشت در‌های بسته را آغاز کردند و به ادعای مقامات کاخ سفید، بایدن قصد دارد از این گفتگو برای تحت فشار قرار دادن نتانیاهو در راستای دستیابی به توافق آتش‌بس غزه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نتانیاهو خطاب به خبرنگاران گفت «مشتاقانه» منتظر گفتگوی امروز و همکاری‌های آینده با بایدن است.نتانیاهو در حالی که بایدن برای پایان دادن به حرفه خود آماده می‌شود، گفت: «از یک صهیونیست یهودی به یک صهیونیست ایرلندی-آمریکایی، می‌خواهم از شما به خاطر ۵۰ سال خدمات عمومی و حمایت از اسرائیل تشکر کنم». 

جو بایدن پیش از این در اعلام حمایت از رژیم صهیونیستی گفته بود که یک «صهیونیست» است و لازم نیست حتما یهودی باشد. 

سفر نتانیاهو به کاخ سفید اولین سفر او از زمان روی کار آمدن بایدن در سال ۲۰۲۱ است. در همین حال فشار‌های بین‌المللی برای آتش‌بس و پایان دادن به جنگی که تا کنون نزدیک به ۴۰ هزار شهید بر جای گذاشته، ادامه دارد. جنگ به شدت بر محبوبیت بایدن تاثیر گذاشته و انتقادات نسبت به او را افزایش داده است. به همین جهت، کارشناسان می‌گویند رئیس جمهور آمریکا سعی دارد توافق در خصوص غزه را به سرانجام برساند تا هم آن را به عنوان دستاورد ریاست جمهوری خود ثبت کرده و هم راه را برای کامالا هریس، جانشین خود هموار کند. 

یک مقام ارشد دولت بایدن به خبرنگاران گفته است که «توافق در مراحل پایانی» است و مقامات مذاکره‌کننده در حال بحث در خصوص مراحل اجرایی آن هستند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار