سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز درباره حریفان نمایندگان کشورمان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توضیحاتی را بیان کرد.

امید باشت باوی سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز درباره قرعه نمایندگان کشورمان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس  اظهار کرد: بعداز ظهر روز گذشته قرعه کشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد و ۳ نماینده تنیس روی میز حریفان خود را در المپیک شناختند. ندا شهسواری که پرچمدار کاروان خادم الرضا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هست در اولین دیدار خود با قرعه استراحت مواجه شد و در دومین دیدار خود باید به مصاف نفر ۱۸ دنیا از کشور فرانسه برود. حریف شهسواری به تازگی در رقابت‌های استار کانتندر اسلونی  نتایج خوبی کسب کرد و توانست به فینال این رقابت‌ها صعود کند و حریفانی از ژاپن و چین را شکست داد و به این مرحله صعود کرد و در بهترین فرم آمادگی خود قرار دارد که این کار کاپیتان بانوان ما را سخت می‌کند. امیدواریم نمایش درخشانی را از پرچمدار کاروان کشورمان در المپیک ببینیم. این سومین  تجربه المپیکی شهسواری محسوب می‌شود و امیدوارم که نتایج در خور شان بانوی باحجاب ایرانی را داشته باشیم.

او افزود: قرعه برادران عالمیان هم در المپیک ۲۰۲۴ مشخص شد. نیما عالمیان کار سختی برابر نفر ۳۲ دنیا از چین تایپه دارد و این بازی می‌تواند برای نیما دشوار باشد، اما نیما ثابت کرده برابر بازیکنان بزرگ نتایج خوبی را رقم بزند. عالمیان برابر هاریماتو در بازی‌های آسیایی هانگژو به برتری دست یافت و باعث شد که  مدال برنز تیم ایران بعد از ۶۵ سال در تاریخ تنیس روی میز در بازی‌های آسیایی رقم بخورد. امیدوارم باز هم خلق شگفتی کند و نیما عالمیان که سومین المپیک خود را تجربه می‌کند با دست پر وارد مرحله بعد رقابت‌های المپیک شود. 

باشت باوی گفت: نوشاد عالمیان کاپیتان مردان کشورمان در اولین دیدار خود به مصاف حریفی از نیجریه خواهد رفت. این حریف عالمیان رنکینگ ۱۰۴ دنیا را در اختیار دارد و نفر دوم کشور نیجریه محسوب می‌شود. نوشاد مقابل این بازیکن کار سختی نخواهد داشت و تنها چشم و امید مردم ایران و خانواده بزرگ تنیس روی میز به دست‌های پرتوان نابغه و چپ دست افسانه‌ای تنیس روی میز کشورمان است که رنکینگ ۵۱ دنیا را در اختیار دارد. ما امیدواریم که کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز کشورمان بتواند حریف نیجریه‌ای اش را در نخستین بازی پشت سر بگذارد و ما بتوانیم  نماینده‌ای در مرحله بعد ۳۲ نفره المپیک داشته باشیم.

او ادامه داد: جمیل لطف الله نسبی هدایت تیم ملی تنیس روی میز مردان را برعهده دارد که ایشان سومین المپیک خود را تجربه خواهد کرد. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو، ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۴ پاریس کار هدایت ملی پوشان را برعهده داشته است. امیدوارم با سرمربیگری لطف الله نسبی ۲ ملی پوش آقا در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ خوش بدرخشند و کاروان ایران که با ۴۰ ورزشکار عازم پاریس شده است، فدراسیون تنیس روی میز بتواند جور این کاروان را تا حدودی به دوش بکشد.

سخنگوی تنیس روی میز بیان کرد: خانم حمیده ایرانمنش سرمربی تیم ملی بانوان است و ایشان اولین حضور خود را در المپیک تجربه می‌کند. جا دارد یک تشکر ویژه از کمیته ملی المپیک کنم که اجازه داد سرمربی تیم ملی بانوان برخلاف سال‌های گذشته همراه بازیکن ما به رقابت‌های المپیک پاریس اعزام شود، چون پیش از این سرمربی تیم ملی بانوان تنیس روی میز در المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ ریو با تصمیم کمیته ملی المپیک به علت کمبود بودجه اجازه پیدا نکرد تا همراه بازیکن به این رقابت‌ها برود، اما این اتفاق در المپیک ۲۰۲۴ افتاد  و امیدواریم ندا شهسواری تنها بانوی تنیس روی میز حاضر در المپیک که پرافتخارترین زن ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شود، بتواند نتایج در خور شان برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار