فردا جمعه پنجم مرداد ماه مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس با رژه قایق‌های ورزشکاران در رودخانه سن برگزار می‌شود.

شمارش معکوس برای برگزاری مراسم افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ آغاز شده و ورزشکاران ۲۰۶ کشور جهان در حال ورود به دهکده بازی‌ها هستند تا ساعت ۲۱ به وقت تهران اینبار خارج از استادیوم و در امتداد رود سن رژه رفته و برگ دیگری از تاریخ المپیک نوین را رقم بزنند.

مراسم از پل آستر لیتز شهر زیبای پاریس آغاز و بیش از ۱۰۰ قایق مسئولیت رژه ورزشکاران در مسیر رود را بر عهده خواهند داشت و کاروان‌های بزرگ قایق‌های خودشان را خواهند داشت و کاروان‌های کوچک در قایق‌های مشترک وارد مسیر رودخانه سن می‌شوند تا صد‌ها هزار بیننده و مقامات ۱۲۰ کشور جهان از نزدیک و میلیون‌ها نفراز پای تلویزیون شاهد این مراسم باشکوه باشند جایی که قرار است از پنجم مرداد ماه ۱۰۷۱۴ ورزشکار زن و مرد از ۲۰۷ کشور جهان تا ۲۱ مردادماه به مصاف هم بروند.

کاروان ورزشی کشورمان با نام خادم الرضا (ع) و با شعار صلح برای کودکان با ۴۰ ورزشکار در رشته‌های شمشیر بازی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، ژیمناستیک، تنیس روی میز، قایقرانی، شنا، دوومیدانی، دوچرخه سواری، سنگ نوردی، تکواندو، وزنه برداری و کشتی به مصاف رقبای خود می‌رود.

مهدی الفتی از ژیمناستیک و ندا شهسواری از تنیس روی میز پرچمداران ایران در مراسم رژه کاروان هستند. کاروان ایران ۱۶ سهمیه ورزشکار و ۶ سهمیه مربی و کادر فنی دارد که در قایق قرار می‌گیرند، همچنین ایران ۱۰ تا ۱۲ سهمیه برای حضور در مراسم افتتاحیه دارد که مسئولان با کارت ویژه در این مراسم شرکت خواهند کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار