شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام کرد که ممکن است ۱۰ هزار معترض امروز در حاشیه سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا تجمع کنند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از منابع خبری گزارش داد که به قانونگذاران و مشاوران ارشد کنگره گفته شده که ممکن است بیش از ۱۰ هزار معترض امروز چهارشنبه در حاشیه سخنرانی نتانیاهو در کنگره تجمع کنند.

پایگاه خبری هیل نیز گزارش داد که پلیس کنگره آمریکا همزمان با احتمال اعتراض هزاران نفر به سخنرانی بنیامین نتانیاهو در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

بر اساس گزارش ها، پلیس آمریکا همزمان با سخنرانی نتانیاهو در آماده باش قرار دارد و عملیات امنیتی عمده‌ای برای پاکسازی ساختمان کنگره در واشنگتن از معترضان انجام داده است.

روز سه‌شنبه ۲۰۰ معترض در ساختمان «کنون» (Cannon) که در اطراف کنگره آمریکا است، دستگیر شدند.

مأموران پلیس که در مقابله با تظاهرات‌ها مهارت دارند، از اداره پلیس نیویورک فراخوانده شده‌اند و ساختمان کنگره محصور شده است.

سخنرانی نتانیاهو قرار است ساعت ۱۴ به وقت شرقی آغاز شود و پلیس خیابان‌های مرکز شهر واشنگتن را مسدود کرده است.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا در برهه‌ای حساس در سیاست این کشور که جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرده و دونالد ترامپ از تلاش برای ترور جان سالم به در برده است، انجام می‌شود، اما این تحولات داخلی آمریکا تاثیری بر کاهش تنش‌ها درباره حضور نتانیاهو در آمریکا نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار