عضو شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن زعفران در دنیا مصرف می‌شود که ایران قابلیت تامین کل این میزان را دارد.

علی حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یابد که در صورت رفع موانع صادراتی صادرکنندگان شناسنامه دار، به همین میزان امکان رشد و رونق صادرات وجود دارد.

او با بیان اینکه پتانسیل افزایش صادرات زعفران در کشور وجود دارد، افزود: بنابر آمار در سنوات گذشته پتانسیل صادرات ۳۵۰ تن زعفران به بازار‌های هدف را داشتیم و با توجه به پتانسیل تولید زعفران در کشور، امکان تامین کل نیاز دنیا وجود دارد.

حسینی ادامه داد: آمار‌ها حاکی از آن است که سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن زعفران در دنیا مصرف می‌شود که قابلیت تامین زعفران کل دنیا در کشور را داریم.

عضو شورای ملی زعفران، سطح زیرکشت این محصول استراتژیک در کشور را بیش از ۱۳۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: اگر تولید بر مبنای سطح زیرکشت صورت بگیرد، امکان افزایش تولید ۲ برابر نیاز دنیا در کشور وجود دارد.

او گفت: با اصلاح ساختار آموزش امکان رسیدن به عملکرد واقعی تولید وجود دارد، چراکه به دلیل کارکرد‌های دارویی و آرایشی امکان افزایش سرانه مصرف زعفران در کشور وجود دارد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار