سخنگوی مرکز مبادله گفت: نتایج مطلوب معاملات شمش طلای مرکز مبادله ایران فقط به حوزه واردکنندگان و معامله گران شمش طلا محدود نمی‌شود.

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این پرسش که منافع معاملات شمش طلای مرکز مبادله ایران برای اقتصاد کشور چیست؟ گفت: نتایج مطلوب معاملات شمش طلای مرکز مبادله ایران فقط به حوزه واردکنندگان و معامله گران شمش طلا محدود نمی‌شود و این اتفاق به مرور موجب تقویت ذخایر طلا خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این، بانک مرکزی از طریق تالار شمش طلای این مرکز می‌تواند انسجام‌بخشی و ساختاردهی بهتری به بازار معاملات عمده طلای کشور دهد که در نتیجه آن موجب ارتقاء شفافیت بازار معاملات شمش طلا و امکان نظارت و سیاست‌گذاری بهتر بانک مرکزی می‌شود.

او همچنین می‌گوید: علاوه بر موارد مطرح شده هم اکنون با معامله شمش طلا در مرکز مبادله ایران، اطمینان از ورود شمش‌های طلای وارداتی به چرخه بازار اصلی طلای کشور وجود دارد و صنعتگران دارای مجوز از اتحادیه‌های طلا و جواهر می‌توانند به راحتی طلای مورد نیاز خود را از این مرکز تامین کنند؛ این موضوع به این معنی است که تأمین بهینه و کارای تقاضای واقعی تولیدکنندگان مصنوعات طلای کشور از طریق تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران صورت می‌گیرد و نتیجه آن بی شک تقویت صنعت طلا و جواهرات کشور است.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

برچسب ها: شمش طلا ، مرکز مبادله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار