مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری تب دنگی در استان گزارش نشده است، گفت : برای جلوگیری از گزش این حشره یک سری اقدامات پیشگیرانه باید از سوی شهروندان و دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : بیماری تب دنگی یک بیمار ویروسی است که از گزش پشه آئدس ایجاد می‌شود. به شرطی که این پشه قبلاً فردی را که ویروس این بیماری را داشته نیش زده باشد و بر اثر گزش افراد، ویروس این بیماری را به فرد دیگر منتقل کند. در غیر این صورت گزش این پشه به‌تنهایی خطری ندارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است، اظهار کرد: برای جلوگیری از گزش این حشره یک سری اقدامات پیشگیرانه باید از سوی شهروندان و دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از شهروندان دوری از آب‌های راکد را خواستار شد و افزود: تعویض آب زیر گلدانی‌ها و خودداری از رفتن در کنار داروخانه‌هایی که احتمال وجود عوامل بیماری‌زای آن وجود دارد، به مردم توصیه می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه و شهرداری کرمانشاه، تأکید کرد: رودخانه آبشوران و رودخانه قره‌سو که انباشت زباله دارد از سوی آب منطقه‌ای باید پاک‌سازی شود. شرکت آب و فاضلاب باید بادقت مسیر فاضلاب‌های را بررسی کرده و در صورت نیاز، اقدام به روان‌سازی آنها کند.

وی افزود: شهرداری در مراکز پسماند و مخازن زباله که در کوچه‌ها قرار دارند، به‌صورت مرتب و بافاصله زمانی کوتاه شست‌و‌شو کند؛ تا شیرابه‌های آنها محل تجمع حشرات نشود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.