امام‌جمعه کرمانشاه انقلاب اسلامی را برخاسته از انقلاب عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواند و بیان کرد: قیام امام حسین (ع)، الگوی تمام عیار انقلاب اسلامی است؛ بنابراین شهدای انقلاب اسلامی بدون تردید در زمره شهدای کربلا هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب الله غفوری» شامگاه شنبه با حضور و سخنرانی در مراسم عزاداری سالار شهیدان که در یگان امنیت سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) برگزار شد با اشاره به اینکه در قیام عاشورا عده و عُده بسیار کم است و عمدتاً خانواده اباعبدالله الحسین (ع) و تعداد کمی از یاران ایشان همراه حضرت هستند، افزود: نه در زمان حرکت حضرت اباعبدالله (ع)، نه در جریان حادثه روز عاشورا و نه بعد از اینکه خانواده حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اسیر می‌شوند، کوچک‌ترین اثری از شکست روحی و معنوی و تسلیم در هیچ‌کجای این قیام دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه که جوهرۀ اصلی قیام سیدالشهداء (ع) را تشکیل می‌دهد، بُعد معنوی این قیام است.

امام جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه قیام امام حسین (ع) مشعل فروزانی است که تابه‌حال خاموش نشده و تا ابد نیز خاموش نمی‌شود، اظهار کرد: عناصر معنوی قیام امام حسین (ع)، این قیام را به پیروزمندانه‌ترین قیام تاریخ بشر تبدیل کرد و اگر یک نیروی انقلابی از این عناصر بهره‌مند باشد، هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با مروری بر عناصر مهم قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، عنوان کرد: اولین عنصری که این عظمت را برپا کرد، ایمان و اعتقاد به خداوند متعال است. عنصر دوم، شهادت‌طلبی است که لازمۀ داشتن آن، ایمان و یقین است و عنصر سوم، تکلیف‌محوری است. هنگامی که انسان در برابر تکلیف قرار می‌گیرد، مهم‌ترین که کاری که شیطان انجام می‌دهد، توجیه‌کردن است تا انسان را از مدار تکلیف خارج کند.

وی افزود: تکلیف باید دقیقاً در زمان خودش عمل شود و اگر دیرتر یا زودتر اتفاق بیفتد فایده‌ای ندارد. همانند توّابین کوفه که در قیام کربلا حاضر نشدند و بعداً قیام کردند و در این راه کشته شدند؛ اما سر سوزنی در حمایت از امام حسین (ع)، قیام امام و اهداف اسلام نقش نداشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با بیان اینکه لازمۀ تکلیف‌محوری، شناخت تکلیف و لازمۀ شناخت تکلیف، شناخت و اطاعت‌پذیری از امام است؛ تصریح کرد: اگر انسان مؤمن انقلابی، تکلیف‌شناس و تکلیف‌محور، امام‌شناس و مطیع امام باشد و به‌موقع به تکلیفش عمل کند، همانند کسی است که در کربلا و در کنار وجود مقدس اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) به شهادت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.