مدیر پایانه مرزی خسروی از انجام اقدامات مختلف برای تقویت زیرساخت‌های مرز برای رفاه زائران خبر داد و گفت : در چند روز آینده با اجرای طرح سامانه سجاد زائران در ایام اربعین در یک بازه زمانی چند ثانیه‌ای از گیت‌ها عبور می‌کنند.

پرهیخته مدیر پایانه مرزی خسروی از مجموعه امکانات پیش بینی شده در مجموعه پایانه را اجرای سایبان و جت فن‌ها و مه پاش در محل تردد زائران تا نقطه صفر و در آنسوی مرز تا محل استقرار خودرو‌ها با توجه به گرمای هوا، وجود سالن‌های ورود و خروج و استقرار ۵۸ گیت ۲ کاربره در مجموعه پایانه و افزایش آن به ۱۰۰ مورد خبر داد و گفت : تمامی ظرفیت‌ها به کارگیری شده تا زائران بتوانند سفری امن و راحت را داشته باشند

وی اظهار کرد: پارسال مرز خسروی در ایام اربعین پذیرای حدود یک میلیون زائر بود و با توجه به شرایط مناسب و توسعه زیرساخت‌ها استقبال خوب زائران از این مرز جهت سفر به عتبات عالیات را شاهد بودیم که پیش بینی‌ها افزایش ۲ برابری زائران از این مرز را در اربعین امسال داریم.

پرهیخته افزود: خسروی قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مسیر تردد زائران به کربلای معلی و عتبات عالیات است و زائران می‌توانند قبل از تشرف به نجف و کربلا مرقد شریف امامان را در سامرا و کاظمین نیز زیارت کنند. از ابتدای امسال تاکنون در مجموع آمار زائرانی که از مرز خسروی عازم عراق شده و یا به کشورمان وارد شده اند ۱۵۰ هزار نفر بوده در حالی که این آمار طی مدت مشابه سال گذشته ۷۱ هزار نفر شامل زائران ایرانی و مسافران عراقی بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه به طور میانگین یک هزار و ۵۰۰ نفر تا ۲ هزار نفر از مرز خسروی تردد می‌کنند که با نزدیک شدن به ایام اربعین تعداد زائرانی که از این مرز به عراق مشرف می‌شوند، افزایش می‌یابد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.