معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مانور محلی با محوریت استفاده از فنس بوم با هدف ارتقاء آمادگی، در بندر شهید کلانتری چابهار برگزار شد.

سید احمد هاشمی اظهارکرد: این مانور با هدف آمادگی و ارتقاء در عملیات مقابله با آلودگی و محاصره آلودگی در حداقل زمان در اسکله و دریا با استفاده از فنس بوم‌ها برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه فنس بوم‌ها نیازی به باد کردن ندارند و شناوری آنها توسط فوم‌های تعبیه شده انجام می‌شود بدون نیاز به پاور پک قابلیت استفاده دارند و این امر باعث افزایش سرعت عمل در کنترل آلودگی می‌شود.

این مقام مسوول یکی از مقوله‌های مهم حفظ محیط زیست دریایی را جلوگیری از نشر آن در دریا عنوان کرد و گفت: خدمات مقابله با آلودگی دریایی در بندر چابهار به صورت ۲۴ ساعته توسط واحد مقابله با آلودگی اداره ایمنی و حفاطت دریایی این اداره کل انجام می‌شود.

افزایش ۲۵ درصدی ارائه خدمات دریافت مواد زائد کشتی‌ها در بندر چابهار

وی همچنین از افزایش ۲۵ درصدی ارائه خدمات دریافت مواد زائد کشتی‌ها در بندر چابهار در سه ماهه نخست امسال نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.

هاشمی با اشاره به پیشگیری از ایجاد آلودگی توسط کشتی ها، یکی از مقوله‌های مهم حفظ محیط زیست دریایی را مدیریت مناسب دریافت مواد زائد از کشتی‌ها و جلوگیری از نشر آن در دریا عنوان و اظهار کرد: ارائه خدمات دریافت مواد زائد ناشی از تردد کشتی‌ها در بندر چابهار به صورت ۲۴ ساعته و با نظارت مستقیم اداره ایمنی و حفاطت دریایی این اداره کل صورت می‌پذیرد.

وی افزود: ارائه خدمات دریافت مواد زائد کشتی‌ها در بندر چابهار در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل پیشرفت ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار