مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت:در سه ماهه امسال ۲۲۶ هزار و ۵۹۰ نفر مسافر از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه تردد صورت گرفته که این میزان رشد ۳۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

 ایوب کرد با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲۲۶ هزار و ۵۹۰ مسافر از طریق پایانه‌های مرزی شمال استان تردد کردند گفت:از این تعداد ۱۴۳ هزار و ۷۰۵ نفر از طریق پایانه مرزی میلک و ۸۲ هزار و ۸۸۵ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه انجام شده است.

وی افزود:بیشترین تردد ناوگان مسافری در این مدت با ۷ هزار و ۳۲۵ دستگاه، مربوط به پایانه مرزی میلک می‌باشد. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان در جابه‌جایی مسافر گفت: یکی از زیرشاخه‌های اصلی مزیت تردد مسافر در سیستان و بلوچستان، همسایگی این استان با کشور‌های پاکستان و افغانستان است که با رویکرد افزایش توسعه پایانه‌های مرزی و امکانات زیر ساختی توسط این اداره‌کل در سال‌های اخیر شاهد فرایند روبه رشدی هستیم.

کرد در پایان یادآورشد:پایانه مرزی میرجاوه مهم‌ترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذر گاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار