مرکز بهداشت زاهدان، نظارت‌های مستمر بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم را در دستور کار خود قرار داده است.

فریبرز راشدی، رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته بیش از ۶۰ نفر از همکاران ما در واحد سلامت محیط و کار با حضور در مراکز و مکان‌های برگزاری آیین‌های ویژه ماه محرم بر نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت مداوم دارند.

وی افزود: از عزاداران گرامی، به ویژه بانیان محترم مراسم در هیات ها، مساجد و تکیه‌ها انتظار می‌رود که با توجه به گرمای هوا با حساسیت بر نحوه طبخ و آماده سازی مواد غذایی همراه با رعایت موارد بهداشتی اقدام نمایند.

راشدی ادامه داد: رعایت مواردی همچون بهداشت فردی، استفاده از ظروف یک بار مصرف در توزیع نذورات، تهویه مناسب و استفاده از تجهیزات خنک کننده برای نگهداری مواد غذایی قبل از طبخ باید در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال همچنین باتوجه به وجود گزارش‌هایی مبنی بر ابتلاء تعدادی از هموطنان به بیماری تب دنگی در کشور و لزوم اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان، مرکز بهداشت زاهدان با استفاده از ظرفیت داوطلبان سلامت در روز‌ها و شب‌های ماه محرم به توزیع پمفلت و ارائه مطالب آموزشی به عزاداران حسینی مبادرت می‌ورزد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار