مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای احداث و تکمیل ۱۰۶ کیلومتر باند دوم بزرگراهی سه راهی صحرا – رضی – گرمی – بیله سوار ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

محبوب حیدری در بازدید نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان گرمی اظهار کرد: پروژه احداث باند دوم سه راهی صحرا – رضی – گرمی – بیله سوار به طول ۱۳۹ کیلومتر که ۳۳ کیلومتر آن به‌صورت بزرگراه به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است.

او گفت: با توجه به مطالبات سنگین پیمانکار گرمی - بیله سوار قرارداد بر اساس ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان تحویل گردید که پیرو بازدید انجام شده و پیگیری استاندار اردبیل و همچنین نماینده مردم شهرستان مقرر شد نسبت به انتخاب پیمانکار جدید اقدام کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: ۸۰ میلیارد تومان از کار‌های اجرا شده مطالبات پیمانکاران بوده و در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد سال جاری، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به دست ما می‌رسد در حالی که نیاز ما با اعتبار، فاصله بسیار زیادی هست.

حیدری بیان کرد: ۱۹ کیلومتر از محور گرمی – بیله سوار در ۲ قطعه حدود ۳۸۰ میلیارد تومان برآورد شده و هفته بعد نسبت به برگزاری مناقصه اقدام خواهیم کرد.

او تاکید کرد: تا یک ماه آینده نسبت به انتخاب پیمانکار در صورت استقبال پیمانکاران برای شرکت در مناقصه، عملیات اجرایی محور شروع خواهد شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: لازمه و ادامه این کار تامین منابع مالی برای پروژه هست که ضرورت دارد نمایندگان و مسئولان استانی کمک کنند منابع مورد نیاز به پروژه تزریق تا در فرایند اجرا خللی وارد نشود.

حیدری اظهار کرد: برای احداث و تکمیل ۱۰۶ کیلومتر از باقیمانده باند دوم بزرگراهی سه راهی صحرا – رضی – گرمی – بیله سوار ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار، منابع مالی مورد نیاز است.

او به پروژه احداث چهار خطه محور انگوت به قره آغاج اشاره کرد و ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبار و پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار و صاحبان اراضی در مسیر احداث این محور، عملیات اجرایی پروژه تسریع می‌گردد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار