رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: تاکنون ۱۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

توحیدحامدفر گفت: با توجه به وضعیت مناسب بارندگی‌ها امسال تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی در این شهرستان از وضعیت مناسبی برخوردار بوده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان بیله سوار و اهتمام دولت سیزدهم به این بخش افزود: به منظور استفاده بهینه از منابع آب، در سطح بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان در قالب تعاونی قیزیل سنبل جعفرآباد، اراضی پادار کشت و صنعت پارس و پروژه‌های آبیاری کم فشار با اعتبار ۶۰۰میلیارد ریال اجرا شده که زمینه اشتغال مستقیم بیش از هفت هزار نفر را فراهم کرده است.
به گفته او، اجرای طرح پایاب سد خداآفرین با مساحت ۲۷هزار و ۶۰۰هکتار در محدوده استان اردبیل بزرگترین طرح آبیاری شمال غرب کشور بوده است که با تامین منابع از اعتبارات صندوق توسعه ملی این طرح با پیشرفت ۹۵درصدی در چهار ناحیه عمرانی در حال انجام است و بهره برداری از این طرح کشاورزی و اقتصاد استان را متحول خواهد کرد.
توحید فر با بیان اینکه در این شهرستان تاکنون بیش از پنج هزار هکتار از اراضی واگذار شده است، افزود: صدور سند تک برگی اراضی کشاورزی، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در اراضی زراعی، رفع مشکل آب کشاورزان، لایروبی کانال‌های آبی، اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی شهرستان در این مدت بوده است.
او همچنین در خصوص اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی شهرستان بیله سوار اظهار کرد: تاکنون در راستای ساماندهی مالکیت اراضی و رفع تداخلات انجام شده است برای بیش از ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سند تک برگ صادر شده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار افزود: همچنین از رفع تداخلات در۱۱۳پلاک به میزان ۸۶هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بیله سوار در دولت شهید رئیسی خبر داد.
توحید فر گفت: طرح ملی جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان نیز با هدف افزایش تولید و درآمد کشاورزان و ارتقای سطح معیشت روستاییان در سطح ۷۸ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان در حال انجام است که در این زمینه شهرستان بیله سوار در استان اردبیل رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
او در ادامه ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به ۱.۳ اسب بخار، اجرای طرح نوین ترویج کشاورزی و پهنه بندی در ۱۲۰هزار هکتار از اراضی شهرستان، بیمه ۵۳هزار هکتار از اراضی شهرستان و افزایش ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی به میزان ۴۰۰هزار تن را از جمله اقدامات شاخص حوزه کشاورزی شهرستان بیله سوار در دولت سیزدهم عنوان کرد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان مرزی بیله سوار همچنین از ارائه تسهیلات اشتغال زایی در بخش کشاورزی به بیش ازیک هزار و ۸۰۰ نفر در قالب تعهد اشتغال‌زایی خبر داد و افزود: در راستای راه اندازی و توسعه کشت گلخانه‌ای، صادرات محصولات استراتژیک و توسعه کشاورزی و دانه‌های روغنی دولت بسته‌های ویژه‌ای جهت حمایت از کشاورزان اجرا کرده است که به تدریج آثار خود را در اقتصاد شهرستان و استان نشان خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.