مسئول ستاد مردمی اربعین استان اردبیل گفت: همچون سال‌های گذشته با مشکل کمبود اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی مواجه هستیم

علی حسن‌زاده گفت: قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه (س) یا جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اردبیل در بحث اربعین ورود پیدا کرده و سه حوزه را برای پیاده روی اربعین مشخص کردیم.

مسئول ستاد مردمی اربعین استان اردبیل با بیان اینکه یک بخش مربوط به خدمات‌دهی به زائرین اربعین است، افزود: اعزام زائرین و مباحث فرهنگی از دیگر حوزه‌هایی است که برای این ایام پیش بینی و برنامه‌ریزی شده است.

به گفته او، در حوزه اعزام زائرین، با توجه به هماهنگی با کانون مساجد، پایگاه‌های مساجد و مجموعه‌های مردمی و هیئت‌های حسینی قرار است ۱۱۰ اتوبوس برای انتقال زائرین اعزام شوند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه قسمتی از اعزام‌ها هوایی و بخشی هم به صورت زمینی است، افزود: هماهنگی‌های لازم در این بخش انجام شده و در داخل عراق هم هماهنگی اتوبوس‌ها برای انتقال زائرین از مرز، انجام شده و در حال ثبت نام زائران هستیم.

او با بیان اینکه همچون سال‌های گذشته با مشکل کمبود اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی مواجه هستیم، گفت: تلاش کردیم تعدادی از زائرین که با ماشین شخصی خود به مرز می‌روند در حد ظرفیت خودروی خود، زائرین را هم با خود ببرند.

مسئول ستاد مردمی اربعین اردبیل با اشاره به اینکه سه پرواز از اردبیل به نجف برقرار است، تصریح کرد: قرار است در ایام اربعین تعدادی از زائرین از طریق این پرواز‌ها به نجف منتقل شوند.

حسن زاده به اجرای برنامه‌های فرهنگی در پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: در مباحث فرهنگی ۳ محور مشخص شده که یکی از آن مربوط به برنامه نایب الشهید است.
او افزود: در بحث شهید و شهادت، برنامه نایب‌الشهید را داریم که در آن عکس و کارت تعدادی از شهدای استان را آماده کردیم که زائرینی آمادگی داشته باشند می‌توانند به صورت داوطلبانه نایب‌الزیاره شهید باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.