نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: با ظرفیت فعلی بخش کشاورزی که در کشور وجود دارد، می‌توان برای ۱۵۰ میلیون نفر غذا تولید کرد.

آیت الله سید حسن ربانی در دیدار با آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، گفت: بهره‌وری باید در اولویت‌های ما قرار بگیرد چرا که می‌توان دید با همین ظرفیت فعلی که در کشور وجود دارد قابلیت تولید غذای ۱۵۰ میلیون نفر وجود دارد، اما در برخی جهت‌ها دچار خود تحریمی شده‌ایم و این امر مانع از اقدامات مفید می‌شود. 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: اگر ما در مقابل تحریم‌ها مقاومت کردیم این امر را مدیون کشاورزی هستیم چرا که سختی کشیدیم، اما دچار مشکلات عدم دستیابی به مواد غذایی نشدیم پس باید به این امر توجه کنیم که مساله امنیت غذایی مهم است.
به گفته او، ما در وزارت جهاد کشاورزی دچار برخی مشکلات هستیم که از جمله آن عدم توجه کافی به نیروی انسانی است و این موضوع نیاز به سرمایه‌گزاری بیشتر دارد که علاوه بر آن در نگاه کلی نیز این وزارت خانه از حمایت‌های کافی برخوردار نیست. 
آیت الله ربانی گفت: با ایجاد مشکلات بیشتر و سنگ اندازی در حوزه‌های سرمایه گزاری برای کشاورزی نمی‌توان اقدامی کرد چرا که ما بهترین طبیعت و زمین‌های مستعد را برای کشاورزی داریم، اما در برخی موارد با جا نمایی‌های اشتباه و اختصاص زمین‌های درجه یک به حوزه‌های غیر کشاورزی باعث نابودی ظرفیت‌های کشاورزی می‌شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.