معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: استان مرزی اردبیل می‌تواند پایه صادرات در حوزه صنایع دستی و هنر‌های دستی کشور باشد.

مریم جلالی دهکردی صبح امروز در آئین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی در محل نمایشگاه‌های دائمی استان اردبیل گفت: ما ایرانی‌ها خانواده‌ای بزرگ هستیم و نام بزرگ ایران به واسطه هنر‌های دستی و سنتی در تاریخ ثبت شده است.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: روستا‌های ایران، مولد هستند و همه در تولید عشق، عاطفه، اخلاق، همگرایی و قانون نقش آفرینی و با هدف رواج کارآفرینی، ثروت تولید می‌کنند.
او هنر ایرانی را هنری معیشت آفرین و کارگشا دانست و گفت: هر خانه ایرانی قابلیت تبدیل به کارگاه صنایع دستی را دارد و خوشبختانه هر چه در طبیعت وجود دارد، از برگ خرما تا ورق طلا به مدد ذوق و استعداد ایرانیان به هنر تبدیل شده است.
جلالی دهکردی تصریح کرد: نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنر‌های سنتی یکی از حلقه‌های آموزش، مارکتینگ، برندینگ و بازاریابی تولیدات دستی محسوب می‌شوند.
او افزود: صنایع دستی از نظر ارزش افزوده، بی‌نظیر و کارآفرین است و استان مرزی اردبیل می‌تواند پایه صادرات در حوزه صنایع دستی و هنر‌های دستی کشور باشد و چهاردهمین نمایشگاه این رشته‌های اصیل و دستی در واقع مینیاتوری از قابلیت هنری بزرگ و گسترده ایرانیان در سراسر کشور است.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امیدواریم با همت فعالان این عرصه و همراهی مدیران مربوطه، صنایع دستی به ادبیات توسعه وصل و بستر‌های مناسب و پایداری برای اشتغال و درآمدزایی به هنرمندان و صنعتگران این رشته‌های اصیل و مردمی ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.