رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: درآمد این مرکز علمی از ۱۳۰ میلیارد ریال به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته و در سایه افزایش درآمدها احداث ۹۲ خوابگاه متاهلی آغاز شده است.

 اسماعیل چمنی روز سه‌شنبه با حضور در مرکز اردبیل به‌مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: این دانشگاه پیش‌تر ۱۴ خوابگاه متاهلی داشت ولی به تدریج ۱۴ واحد دیگر افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این پروژه‌ها ، یک خوابگاه مجردی ۴۰۵ نفری نیز در حال احداث است و برای رفاه حال دانشجویان دختر یک واحد غذاخوری اختصاصی نیز احداث شده است.

به گفته چمنی ، دانشگاه محقق اردبیلی از همه جهت رو به توسعه است ، اخیرا به دریافت نشان سرو از وزارتخانه متبوع مفتخر شده و در حوزه عمرانی نیز رتبه پنجم و در حوزه فرهنگ در برنامه‌های رویش، حرکت و قرآن و عترت رتبه برتر کشور را احراز کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه پژوهش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و پس از دانشگاه الزهرا به عنوان تاثیرگذارترین دانشگاه در کشور معرفی شده است.

وی افزود: عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی در بخش عمرانی نیز بسیار چشمگیر و مورد تایید مسئولان دستگاه‌های دیگر است و بیش از دوسوم درآمد آن صرف حوزه عمرانی می‌شود.

رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی ۲ ماه دیگر افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در تشریح عملکرد بخش عمرانی دانشگاه به رشد چشمگیر پروژه رصدخانه این مجموعه علمی اشاره و تصریح کرد: این رصدخانه ظرف ۲ ماه آینده با صرف ۵۰ میلیارد ریال برای افتتاح آماده خواهد شد.

چمنی افزود: از ناحیه یک خیر ۱۰ میلیارد ریال برای سازه و ۱۰ میلیارد ریال برای گنبد رصدخانه هزینه می‌شود.

وی تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه محقق اردبیلی را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: عواید حاصل از شهریه این دانشجویان که اغلب عراقی هستند، برای برگزاری همایش‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی، این مجموعه دانشگاهی را یاری می‌کند.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار، روابط و فعالیت‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی  مرکز اردبیل در پوشش اخبار دانشگاه محقق اردبیلی را مثبت و موثر ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این دیدار، ارج نهادن به روز خبرنگار و دیدار با اصحاب رسانه را صله ارحام و تلاش خبرنگاران جهت تنویر افکار عمومی را قابل تحسین دانست.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.