مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سال گذشته در مجموع ۱۵۳ میلیارد تومان به مشاغل خانگی از محل تسهیلات تکلیفی اختصاص یافته است.

بهروز رحیم زاده گفت: برای حمایت از مشاغل خانگی تسهیلات تکلیفی به وزارت کار اختصاص داده می‌شود که در سال گذشته ۱۵۳ میلیارد تومان سهم استان ما بود و این منابع به تناسب در شهرستان‌ها برای مشاغل خانگی و خرد توزیع شده است و امسال نیز این مبلغ به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

او افزود: حمایت‌های اداره کار از مشاغل خانگی تنها مربوط به بخش تسهیلات نمی‌شود بلکه در اختصاص مجوز‌های مربوط به این مشاغل نیز اقدام می‌شود مجوز‌هایی که در صورت نبود آن این واحد‌ها به مشکلات قانونی مواجه خواهند بود.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از دیگر حمایت‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل خرد وخانگی و ارائه محصولات آنها به مردم و زمینه سازی برای بازاریابی اشاره کرد و علاوه بر آن ایجاد اتصال مفید میان این مشاغل با یکدیگر و افزایش بهره وری آنها نیز قابل اشاره است.

رحیم زاده گفت: اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی یک اداره عرض و طویل است مسئولت حمایت از مشاغل مختلف را بر عهده دارد و ما از ظرفیت‌های مختلف برای رسیدن به این امر استفاده می‌کنیم و یکی از سیاست‌های اصلی ما در این حوزه حمایت از مشاغل خرد و خانگی است که قانون سازمان دهی و حمایت از مشاغل خانگی نیز پشتوانه قانونی این امر می‌باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.