معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از به روز رسانی نقشه تمام مناطق روستایی و ۱۰ شهر این استان خبر داد.

موسی عبادی گفت: نقشه‌های آماری ۱۰ نقطه شهری اردبیل در حال به‌روز رسانی است و در کنار آن پنج شهر آراللو، آلنی، بران علیا، زیوه و فیروزآباد در استان صاحب نقشه به روز خواهند شد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه بازنگری نقشه خلخال، مشگین‌شهر، گرمی، نیر و سرعین در قالب نقشه پارسل (بخش) نیز در دستور کار است، افزود: در مرحله اول نسبت به بازنگری نقشه این شهر‌ها اقدامات لازم از طریق شرکت‌های خصوصی واجد صلاحیت انجام می‌شود.
عبادی، حفظ و نگهداری و تعیین موقعیت دقیق ۳۵۰ نقطه ترازیابی در استان را جزو برنامه‌ها و دستور کار‌های امسال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد و گفت: ۳۰۰ نقطه ترازیابی در سال ۱۴۰۲ طبق قرارداد منعقده با شرکت خصوصی واجد صلاحیت به اتمام رسیده و تحویل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شده است.
او با بیان اینکه برنامه توسعه ایستگاه‌های دایمی تعیین موقعیت ماهواره مبنا در اردبیل اجرا می‌شود، گفت: با اجرای این برنامه یک ایستگاه موجود به هشت ایستگاه در اردبیل ارتقا خواهد یافت و علاوه بر شهر اردبیل، ایستگاه‌های دایمی تعیین موقعیت ماهواره مبنا در شهر‌های بیله‌سوار، مشگین‌شهر، رضی، نمین، نیر و هشتجین و روستای آقا محمدبیگلو (انگوت) راه‌اندازی می‌شود.
عبادی افزود: با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این حوزه در حال رایزنی هستیم تا گیرنده‌های مورد نظر در نقاط مشخص نصب و راه‌اندازی و ایستگاه‌های استان هم به سامانه ملی هدی متصل شود.
او بیان کرد: از داده‌های حاصل از این ایستگاه‌های برخط، می‌توان در پایش تغییرات پوسته زمین و حرکات تکتونیکی مربوط به آن، مطالعات مربوط به زمین لرزه و مدیریت بحران، تسریع در انجام طرح‌های عمرانی، نقشه برداری و مطالعات مختلف در زمینه هواشناسی، کشاورزی و به روز رسانی مرجع مختصات ملی استفاده کرد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: با راه‌اندازی ایستگاه‌های مورد نظر که با برنامه‌ریزی سازمان نقشه‌برداری کشور انجام می‌شود، تلاش بر این است در بخش نقشه‌برداری تحول اساسی ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.