مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: پایداری شبکه برق استان اردبیل را با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی شاهد و ناظر هستیم.

حسین قدیمی گفت: در برخی از استان‌ها به دلیل شدت گرما قطعی برق را شاهد هستیم که از هموطنان استان اردبیل انتظار می‌رود همچنان با رعایت الگو‌های مصرف درست و بهینه، صرفه‌جویی را لحاظ کرده تا از طریق شبکه سراسری برق به پایداری آن کمک کنیم.
مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل افزود: پیک بار تابستان بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ و همچنین ۲۰ تا ۲۳ تعریف شده که در این ساعت اگر هم استانی‌ها ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند به پایداری شبکه کمک خواهد شد.
به گفته او، تلاش ما بر این است تا با توجه به کنتور مصرف ادارات به کاهش مصرف در بخش اداری، خدماتی و صنعتی کمک کنیم و در بخش خانگی برای پایداری انتظار می‌رود الگو‌های درست مصرف مد نظر قرار گیرد.
قدیمی در ادامه افزود: در برخی از استان‌ها با تعطیلی ادارات و یا تقلیل ساعت آنها سعی بر این است تا مصرف بهینه مد نظر قرار گیرد تا شرایط حساس کنونی را سپری کرده و مشکلی در قطعی برق به صورت سراسری و مکرر به وجود نیاید.
مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: تمامی نیروگاه‌های کشور و استان اردبیل در حال تولید برق بوده و ما سعی می‌کنیم از حداکثر ظرفیت‌ها برای تأمین برق استفاده کرده و مشکل قطعی را به حداقل برسانیم.
قدیمی بیان کرد: در استان اردبیل با افتتاح واحد ۲ و سه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان ۳۲۰ مگاوات اخیرا به ظرفیت این نیروگاه افزوده شد که خود ظرفیتی مناسب برای ارتقای توان تولید در شبکه سراسری بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.