رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: حدود ۲۰۶ هزار مسافر در ۳ماهه گذشته از شهرستان اردبیل به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

بهرام خیاوی در بازدید از شرکت‌های مسافربری این شهرستان با بیان اینکه جابه‌جایی ۲۰۶ هزار نفر مسافر در قالب ۳۱ هزار و ۵۶۴ سفر انجام شده گفت: این تعداد مسافر توسط ۲۵ شرکت حمل‌ونقل مسافر از این شهرستان جابه‌جا شده‌اند.

او با اشاره به اینکه در ۳ ماهه گذشته بیش از ۴۸۹ هزار تن کالا توسط ۳۴ شرکت حمل و نقل از شهرستان اردبیل جابه‌جا شده‌اند تصریح کرد: در مدت یاد شده ۳۴ هزار و ۱۵۵ برگ بارنامه نیز صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در جهت حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به‌عنوان سرمایه ملی، با حضور ۲۰۹ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم به شناسایی و توقف ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اشاره کرد و ادامه داد: با اخذ دستورات قضایی ۸۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز قلع و قمع و تخریب، ۳۴ مورد تابلو‌های تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی و قلع و قمع شده،۵۴ مورد ساخت و ساز و درختکاری غیرمجاز متوقف شده و از ۴۸ مورد حفاری غیرمجاز جلوگیری شده است.

خیاوی اصلاح و بازسازی ۵۸۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳ هزار متر مکعب از راه‌های شنی و شانه راه‌ها شن ریزی شده است.

او در این مدت از تسطیح و رگلاژ هزار و۶۰۰ کیلومتر از حریم راه و راه‌های شنی این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶ هزار متر از راه‌های آسفالته درزگیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل به خط کشی ۸۸ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ۱۹ هزار کیلومتر از شیب شیروانی راه‌ها اصلاح شده است.

خیاوی جهت آگاهی دهی به رانندگان برای رعایت قوانین راهور در جاده تهیه و نصب ۷۰۶ متر مربع از تابلو‌های اطلاعاتی را در راه‌های این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: در ۳ ماهه گذشته ۱۷ عدد سرعت‌کاه مجازی و آسفالتی ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه، ۴ مورد از رمپ‌های ورودی و خروجی ایمن سازی شده افزود: ۲۶ عدد راه‌های دسترسی غیرمجاز نیز توسط راهداران انسداد شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: در ۳ ماهه گذشته ۲۲۲ کیلومتر از افتادگی شانه راه توسط راهداران رفع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.