مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۱۵ کیلومتر بزرگراه آماده افتتاح شده که تا پایان شهریورماه امسال بهره‌برداری می‌شود.

محبوب حیدری با اشاره به طرح‌های بزرگراهی در دست اجرا در این استان گفت: قبل از دولت سیزدهم ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود و با روی کار آمدن این دولت اجرای ۱۸۰ کیلومتر دیگر هم در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۵ کیلومتر و اسفندماه پارسال هم ۲۵ کیلومتر دیگر افتتاح شد و ۱۵ کیلومتر دیگر هم تا آخر شهریور ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
به گفته او، طبق برنامه احداث ۸۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر‌های اردبیل - مشگین‌شهر، سربند – مشگین‌شهر، مشگین‌شهر- اهر، سه‌راهی صحرا - گرمی، اردبیل - سرچم و نیر - سراب در دست اجراست که به تدریج تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.
حیدری اغلب طرح‌های بزرگراهی استان اردبیل دارای ردیف ملی هستند و این طرح‌ها در قالب قطعات مختلف در شمال و جنوب استان با توجه به اولویت این قطعات تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه مسیر اردبیل –سرچم به عنوان اصلی‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان با مرکز کشور به شمار می‌رود، افزود: تکمیل قطعات این طرح جزو اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان است.
او ادامه داد: در حال حاضر همه قطعات این طرح با جدیت در دست اجراست و مصصم هستیم تا پایان سال تمام قطعات تکمیل و به روی خودرو‌ها گشوده شود.
حیدری با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری از قطعات در دست اجرای اردبیل - سرچم نیازمند ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار است، گفت: انتظار می‌رود با تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد تسریع در روند تکمیل شبکه بزرگراهی استان و ارتقای ایمنی جاده‌ای باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر، باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیله‌سوار به طول ۶۵ کیلومتر و باند دوم پارس‌آباد – سربند – مشگین‌شهر به طول ۶۰ کیلومتر را از جمله طرح‌های مهم و بزرگراهی در دست اقدام استان ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.