استاندار اردبیل از احداث اولین شهرک تخصصی زیست فناورانه در اردبیل خبر داد.

سید حامد عاملی در مراسم آغاز عملیات احداث شهرک تخصصی سبک و کار فناورانه در اردبیل گفت: این شهرک در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و در منطقه کورائیم اردبیل احداث و در اختیار فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورمحور قرار می‌گیرد.
استاندار اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم تا زیرساخت لازم را در این شهرک برای فعالان این حوزه مهیا کنیم که قطعا تا یک ماه آینده تأمین آب، برق و ارتباطات در این شهرک مهیا خواهد شد.
به گفته او، ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فعال حوزه فناور در این شهرک مستقر شده و فرصت اشتغال یک‌هزار نفر در قالب این شهرک فراهم می‌آید.
عاملی افزود: ۹۰ درصد محصولات تولیدی این شهرک در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و بهداشتی، دارویی و درمانی صادرات محور خواهد بود که این خود فرصت ارزآوری بیشتری را مهیا می‌کند.
او ضرورت توجه به توسعه کسب و کار فناورانه را در ابعاد مختلف یادآور شد و گفت: پارک علم و فناوری اقدامات حمایتی خوبی را از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های فعال در این حوزه مهیا کرده که همچنان این روند حمایتی ادامه خواهد داشت.
استاندار اردبیل در ادامه افزود: با راه‌اندازی شهرک کسب و کار فناورانه و همچنین کارخانه فناوری و نوآوری استان می‌توانیم پشتیبانی‌های لازم را از فعالان این حوزه به ویژه جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی داشته باشیم.
عاملی به توانمندی‌های استان در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه استان اردبیل ظرفیت‌های بی‌نظیری را در بخش کشاورزی، صنایع بسته‌بندی و تولید محصولات دانش‌بنیان در حوزه دارویی و پزشکی دارد، قطعا راه‌اندازی این شهرک می‌تواند به حضور مجموعه‌های فعال در این بخش کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.