مدیر بازرسی شهرداری قزوین گفت: ۲۲۶ شکایت در سازمان مدیریت بازرسی شهرداری قزوین برای سال جدید ثبت و رسیدگی شده است.

محمد ربیعی مدیر بازرسی شهرداری قزوین با بیان اینکه در این مدت ۴۸ مورد بازدید نیز صورت گرفته است، گفت: ۱۶ شکایت از طریق اداره کل بازرسی استانداری، ۴۱ شکایت از طریق سازمان بازرسی کل قضایی استان، ۱۱۷ شکایت از طریق مراجعه حضوری ارباب رجوع و ۵۲ شکایت و گزارش نیز از طریق ارتباط تلفنی و سامانه برخط دریافت شده است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش مدیریت بازرسی شهرداری قزوین در رسیدگی به موضوع شکایات و گزارشات شهروندان مبتنی بر سرعت، دقت و صحت با رویکرد پیشگیرانه و حل مسائل و مشکلات آنها در مدار قانون است.

ربیعی گفت: ۲۷ مورد اقدام پیشگیرانه نیز در غالب تذکر و ارشاد و آگاه بخشی کارکنان در همین مدت پیرامون رعایت یکسری الزامات قانونی در زمینه تبلیغات نامزد‌ها در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تکریم و برخورد مناسب اداری با ارباب رجوع، نظم و انضباط اداری و اجرای ضوابط و مقررات نیز انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین ۴۸ مورد بازرسی در قالب طرح نظارت شبانه به صورت سرزده از حوزه‌های اجرایی خدمات رسان تابعه شهرداری از جمله ایستگاه‌های پسماند، خانه‌های فرهنگ، بوستان‌ها و بازیگاه ها، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، پایانه‌های مسافربری، وضعیت رفت و روب معابر شهری و مجتمع پاکسار به منظور رفع معایب و افزایش کیفیت خدمات به‌عمل آمده است.

به گفته ربیعی، بیشترین موضوع شکایات و درخواست عموم شهروندان در زمینه مسائل فنی و شهرسازی، قراردادها، مزایده ها، عدم تکریم ارباب رجوع، عدم رسیدگی به تخلفات ساختمانی و سد معبر عمومی، عدم انجام رفت‌وروب کوچه‌ها و معابر فرعی و شست و شو مخازن مکانیزه زباله و نیز لکه‌گیری آسفالت معابر عمومی درسطح شهر، عدم جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب بوده که به تمامی آنها رسیدگی شده است.

مدیربازرسی شهرداری قزوین عنوان کرد: شهروندان محترم علاوه بر مراجعه حضوری یا تماس تلفنی می‌توانند از طریق سامانه قزوین من با ورود به سامانه بر خط سوت زنی (اعلام فساد) و رسیدگی به شکایات (اعلام عملکرد نادرست واحد‌ها و کارکنان) نسبت به ثبت و پیگیری موضوع گزارشات فساد و شکایات مرتبط با این شهرداری اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار