مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از اجرای آسفالت ۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: آسفالت این طرح‌ها در قالب ۱۰ طرح بهسازی ادامه دارد.

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: عملیات اجرایی ۱۰ طرح بهسازی در غالب زیرسازی، تعریض و بهسازی راه روستایی و به طول ۶۰ کیلومتر در بخش‌ها و نقاط مختلف روستا‌های استان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: احداث راه روستایی اسبمرد - بلوکان در بخش رودبار الموت، آسفالت حفاظتی محور گیلوان - آلتین‌کش، ساخت راه روستایی شیزر، احداث واریانت راه روستایی شیخلر- سماق اجرای رگلاژ و روکش آسفالت محور سیردان - لوشان در بخش طارم سفلی از جمله این طرح‌ها است.

حق‌لطفی، زیرسازی و آسفالت جاده ابراهیم آباد در بویین زهرا، احداث، تعریض، زیرسازی و آسفالت راه روستایی کذلک در آبیک، اجرای رگلاژ و روکش آسفالت محور ضیا آباد - نیکویه در تاکستان، احداث راه روستایی میزوج در شهرستان قزوین و زیرسازی و آسفالت راه روستای مشانه در آوج را از دیگر طرح‌های فعال در حوزه راه‌های روستایی این اداره کل اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در سال جدید و با تامین سهمیه قیر رایگان برای راه‌های روستایی استان، طرح‌های مربوط به ساخت و بهسازی این راه‌ها سرعت خواهد گرفت، یادآور شد: در همین رابطه طرح‌های پیشنهادی در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها ارایه شده تا با تامین اعتبارات استانی، کار‌ها با سرعت بیشتری انجام شوند.

به گفته حق‌لطفی، در روز‌های آینده نیز عملیات اجرایی ساخت و بهسازی هفت طرح دیگر در حوزه راه‌های روستایی و فرعی استان آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با ارائه گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی این استان، تاکید کرد: هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان نیاز به آسفالت دارد و از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دارای آسفالت نیز ۸۰۰ کیلومتر آن به دلیل عمر بالای آسفالت، عبور بار‌های بیش از حد مجاز و تغییرات آب و هوایی نیازمند به بهسازی است.

وی، اعتبار مورد نیاز برای آسفالت و بهسازی مجموع این راه‌ها را ۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته اقدامات ویژه‌ای برای بهسازی راه‌های روستایی انجام شد که انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) یکی از آنها بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در قالب این قرارداد، ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی بدون آسفالت استان قزوین تعریض و آسفالت خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار