مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: این نیروگاه، ۳ و نیم در صد برق کل کشور را تامین می‌کند و تلاش سخت و شبانه روزی کارکنان این مجموعه در صورت عدم همکاری مردم، بی نتیجه می‌ماند.

موتاب‌ها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: تیرماه امسال ۱/۳ درجه سانتی گراد به طور متوسط دمای هوای کشور افزایش یافته و نیروگاه شهید رجایی قزوین و نیروگاه‌های حرارتی دیگر را با محدودیت مواجه می‌کند و روی عملکرد تاسیسات و تجهیزات این مجموعه‌ها تاثیر می‌گذارد. 

وی افزود: در دما‌های بالای ۳۴ درجه به ازای هر یک درجه افزایش دما، هزار و ۸۰۰ مگا وات بار اضافه به شبکه وارد می‌شود.

به گفته مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین، نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی کامل به استقبال تابستان رفتند و ۶ هزار نفر کارکنان نیروگاه‌ها در دما و رطوبت بسیار بالا مشغول به کار و تعمیر هستند و با آماده باش کامل ۹۴ در صد برق کشور را تامین می‌کنند.

موتاب‌ها با اشاره به سختی و حساسیت کار در نیروگاه‌ها گفت: ماه قبل در نیروگاه شهید رجایی یکی از کارمندان فداکار در دمای بالای صد درجه البته با رعایت نکات ایمنی و لباس ضد حریق توانست مشکل فنی یکی از قسمت‌ها را ظرف نیم ساعت مرتفع کند در حالیکه رفع نشدن این مشکل می‌توانست برق ۳۰۰ هزار مشترک را به مدت ۵ ساعت قطع کند.

وی در ادامه گفت: ۱۷ برنامه تعمیراتی این نیروگاه توسط نیرو‌های داخلی انجام می‌شود و ۱۰۰ درصد قطعات مکانیکی هم به طور کامل ساخت داخل است و بی نیاز و خود کفا هستیم و رتبه یک کشور را در این زمینه بدست آورده ایم و به همین دلیل سالانه ۳۵ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی داریم. 

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی تاکید کرد: نیروگاه شهید رجایی، ۳ و نیم در صد برق کل کشور و برق سه میلیون نفر را در کشور تامین می‌کند و تلاش سخت و شبانه روزی ما در نیروگاه شهید رجایی در صورت عدم همکاری هم استانی‌ها در خصوص مصرف درست، بی نتیجه می‌ماند.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی از مردم خواست: وسایل پر مصرف را به هیچ وجه بین ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۲۳ شب استفاده نکنند تا بتوانیم از پیک تابستان عبور کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.