نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: درک مسائل جمعیتی و رفع مخاطرات پیش رو بهترین گام در مسیر عمل به تقوای الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: درک خطر پیری جمعیت یعنی اهمیت دادن به فرزندآوری و اجتناب از طلاق که در حوزه جمعیتی بسیار مهم است.

وی در ادامه به روز سینما اشاره کرد و ادامه داد: سینما بهترین فرصت برای تببین داشته‌ها و مبانی انقلاب اسلامی است، هنر با جلوه‌های مختلف باید در خدمت مردم و اعتلای فرهنگ انقلاب و مقاومت اسلامی و استحکام پایگاه عدالت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به قیام ۱۷ شهریور و کشتار مردم در جمعه سیاه گفت: یک روز جامعه ما در چنین خفقان بود که جنایاتی همچون ۱۷ شهریور در آن رخ می‌داد، اما امروز در کجا قرار داریم و باید قدر دادن این پیروزی‌ها و دستاورد‌های آن باشیم که خداوند متعال به مردم و کشور ما اعطا کرده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مستکبران آمریکا و انگلیس شیطان مجسم هستند و تحت فرمان ابلیس قرار دارند، ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از این کشور‌ها بر اساس فرامین قرآن آینده انسان را به آتش می‌کشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به ویژگی‌های منافقین اشاره کرد و گفت: اهل نفاق ابایی از دروغ ندارند و همیشه ناامیدی را به مردم القا می‌کنند، آنها طوری وانمود می‌کنند که گویا جامعه به سمت قهقرا و نابودی می‌رود، اما دستاورد‌های بزرگ کشور را نادیده می‌گیرند.

وی با بیان این نکته که در قرآن از منافقین به عنوان حزب شیطان یاد شده ادامه داد: اگر امروز در سرعت رشد علم در کشور ۱۳ برابر سرعت جهانی است آن را نمی‌ببیند و یا کوچک نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این نکته که امسال هفت میلیون زائر در اربعین حسینی در کشور عراق حضور داشتند گفت: وعده الهی حق است، امام حسین (ع) قبل از شهادت فرمودند روزی فرا می‌رسد که زائران زیادی به زیارت ما می‌آیند و امروز شاهد محقق شدن وعده‌های خدا و ائمه اطهار هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی سپس به فوت مشکوک جلال آل احمد نویسنده بزرگ کشور پرداخت و گفت: از دیگر مناسب‌هایی است که در روز‌های پیش رو داریم، او کتاب‌های ارزشمندی نوشته که مهمترین آنها غربزدگی است.

وی عنوان کرد: در زمانی که توجه چندانی به موضوع غربزدگی در کشور نمی‌شود جلال آل احمد از آن به عنوان یک بیماری یاد می‌کرد، امروز نیز عده‌ای در کشور تصور می‌کنند که مشکلات ما با تکیه بر آمریکا و اروپا برطرف می‌شود، اینها به همان بیماری غرب زدگی دچار هستند.

امام جمعه قزوین همچنین به روز وقف اشاره کرد و گفت: خیلی از امکاناتی که امروز جامعه از آنها استفاده می‌کند به برکت وقف پیشینیان است و ما هم باید در این مسیر گام برداریم تا برکات آن شامل حال ما شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.