مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۴۵۰ حادثه کاری در پنج ماهه ابتدای امسال اتفاق افتاده است که پنج مورد از آن حوادث منجر به فوت بوده است.



.

عین‌الله کشاورز تُرک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعداد کل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ۲۷۵ هزار نفر و تعداد کل بیمه‌شدگان اجباری «کارگری» ۱۷۵ هزار نفر است.

وی افزود: همچنین در پنج ماهه ابتدای امسال، تعداد هزار و ۹۵۴ نفر از طریق کاریابی‌های غیردولتی در سطح استان، مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به بحث اشتغال سال قبل اضافه کرد: در پنج ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، تعداد ۳ هزار و ۱۲۴ نفر از طریق کاریابی‌های غیردولتی در سطح استان، مشغول به کار شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: میزان تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۳، ۱۶ هزار و ۲۵۵ نفر است که تا کنون ۶ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال در سامانه ثبت شده است.

کشاورز ترک عنوان کرد: همچنین ۳۰ هزار کارگر فصلی در استان مشغول به کار هستند که ۷۰ درصد دارای بیمه و ۳۰ درصد بیمه نیستند.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، بازرسی‌های ادواری و موردی توسط ۱۳ نفر از بازرسان کار استان صورت می‌گیرد و نظارت‌ها در این زمینه توسط مسئولان مربوطه به صورت برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در پنج ماهه ابتدای سال جدید، حدود ۳ هزار و ۸۰۰ فقره ابلاغیه رفع نقض صادر و به واحد‌های صنعتی سطح استان ابلاغ شده است و نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

این مسئول ابراز کرد: متاسفانه ۴۵۰ حادثه کار در پنج ماهه ابتدای سال اتفاق افتاده است که پنج مورد از آن حوادث منجر به فوت بوده است و نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش حوادث و نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۴۰ درصد کاهش حوادث فوتی داشته‌ایم.

کشاورز تُرک در خصوص تعداد تعاونی‌های استان عنوان کرد: تعداد ۳ هزار و ۹۱۸ تعاونی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، ۹۹۶ تعاونی فعال است همچنین تعداد ۶۴۹ تعاونی مسکن در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۹۶ تعاونی فعال است.

وی اضافه کرد: مشکلات مربوط به ۱۰ تعاونی مسکن استان قزوین در دولت سیزدهم مرتفع شده است و البته متولی بررسی و رفع مسائل و مشکلات برخی تعاونی‌ها، به عهده دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.