مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از زائران گرامی تقاضا می‌شود سفر معنوی خود را مدیریت کنند و تاریخ بازگشت را به روز اربعین و پس از آن موکول نکنند.

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: بزرگترین رویداد حمل و نقلی در دنیا در اربعین رقم می‌خورد، برنامه ریزی طرح اربعین از اول ماه محرم صورت گرفت، اما این طرح از اول ماه صفر به طور رسمی آغاز به کار کرد و جلساتی نیز با اصناف رانندگان و شرکت‌های مسافربری در خصوص زیر ساخت ها، تکمیل شبکه و حمل و نقل به انجام رسید.

وی افزود: امسال ۱۲ هزار زائر توسط اتوبوس‌های پایانه مسافری قزوین به مرز مهران انتقال یافته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: ۹۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران به مرز مهران در نظر گرفته شده است.

 به گفته حق لطفی، تاکنون برطبق آمار سامانه‌های هوشمند، ۳ هزار و ۵۰۰ شهروند قزوینی از مرز مهران وارد کشور و جابجایی آنها به سمت قزوین انجام شده است وهنوز ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از هم استانی‌ها در عراق بسر می‌برند.

وی گفت: در سال‌های گذشته، روز اربعین و دو روز بعد از آن شاهد اوج بازگشت بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  قزوین خطاب بیان کرد: زایران توجه داشته باشند که برنامه سفر و بازگشت خود را تنها به روز اربعین و یا یک روز بعد از آن موکول نکنند و از آنجایی که زمان بازگشت با کمبود ناوگان روبرو خواهیم بود، زائران بایستی زمان بازگشت خود را زودتر قرار دهند تا امکان سرویس دهی بهتر را داشته باشیم.

حق لطفی یادآور شد: با توجه به اعزام مرحله به مرحله زائران اربعین به عتبات عالیات در طول ۱۵ روز و متعاقب آن بازگشت یک‌باره آنان در ۵ روز احتمال کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ویژه اتوبوس وجود دارد.

وی ادامه داد: برای کمک به موج بازگشت، از تمام ماشین آلات خود در راهداری استفاده کردیم و درصدد استفاده از مینی بوس و اتوبوس‌های سرویس شرکت‌ها و دانشگاه‌ها برای جابجایی زائران هستیم.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: امسال چند سامانه برای کنترل‌های خود در این بخش فعال کردیم و حرکت اتوبوس‌ها لحظه‌ای کنترل می‌شود و در این زمینه جز استان‌های پیشرو بودیم.

حق لطفی اعلام کرد: از عصر امروز تیم‌های راهداری در آماده باش صد در صدی هستند تا در طول جاده‌ها مستقر و با گشت زنی اشکالات مسیر مرتفع شود.

وی افزود: تاکنون خوشبختانه شاهد سانحه‌ای برای زائران در جاده‌های استان نبوده ایم و امیدواریم رانندگان با استراحت کافی از عجله و شتابزدگی در بازگشت پرهیز کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین اعلام کرد: سامانه ۱۴۱ آماده دریافت انتقادات و شکایات مردمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار