فرماندار شهرستان آبیک گفت: با توجه به افزایش شاخص آلودگی هوا و بر اساس تصمیمات کمیته اضطرار فعالیت کلیه واحد‌های صنعتی در آبیک به مدت ۲۴ ساعت ممنوع است.

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیته اضطرار مدیریت بحران  و با توجه به افزایش شاخص کیفیت هوا و ناسالم بودن برای گروه‌های حساس، فعالیت کلیه واحد‌های صنعتی آلاینده شهرستان ظرف ۲۴ ساعت آینده تعطیل و اجازه فعالیت ندارند، ادارات صمت و حفاظت از محیط زیست نظارت کامل بر این مجموعه‌ها داشته باشند.

وی افزود: کلیه فعالیت عمرانی آلاینده هوا در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مدت ۲۴ ساعت تعطیل شود.

مددخانی اضافه کرد: پلیس راهور از تردد خودرو‌های سنگین و سبک که فاقد معاینه فنی می‌باشد در داخل شهر جلوگیری کند.

 فرماندار شهرستان آبیک گفت: مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و هلال احمر به مدت ۲۴ ساعت بصورت آماده باش کامل نسبت به خدمت رسانی اقدام کنند.

وی بیان کرد: شهروندان محترم به ویژه کودکان، سالخوردگان و افراد دارای بیماری زمینه ای به ویژه بیماران دارای مشکلات تنفسی و عروقی از فعالیت در فضای روباز ظرف ۲۴ ساعت آینده امتناع کنند.

فرماندار شهرستان آبیک گفت: ورزشکاران حتی المکان از فعالیت ورزشی در فضای رو باز طی ۲۴ ساعت آینده امتناع کنند و اداره ورزش و جوانان شهرستان می‌بایست بر اجرای آن نظارت داشته باشد. 

وی افزود: دستگاه‌ها و ادارات متولی می‌بایست بر اجرای دقیق مصوبات نظارت و گزارش اقدامات صورت گرفته را به صورت مستمر به کمیته اضطرار آلودگی هوای شهرستان ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار