رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از ۳ هزار و ۱۴۷ فقره بازدید از مشاوران املاک استان خبر داد.

سیامک پزشکی فر رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی برای ساماندهی مشاورین املاک و کنترل بازار خارج از شبکه سرکشی روزانه دارند.

وی ادامه داد: در این بازدید‌های روزانه در استان قزوین طی یک سال گذشته ۳ هزار و۱۴۷ واحد بازدید به عمل آمد که منجر به شناساسی ۸۳۹ فقره تخلف شد.

پزشکی فر افزود: در همین راستا ۷۷۸ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل و ۱۳۵ واحد در مجموع پلمب و اخطار پلمب دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در مجموعه این گشت‌های مشترک از مشاورین املاک در استان مبلغ بیش از ۱۳ میلیارد ریال جرایم انجام شده است.

 رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: به تمامی مشاورین املاک اخطار داده ایم اگر قوانین صنفی را رعایت نکنند بدون هیچ اغماضی آن واحد متخلف پلمب خواهد شد.

پزشکی فر رییس افزود: یکی از مهمترین مسائل حوزه مسکن، عدم رعایت قوانین صنفی از سوی مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود؛ لذا به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار