مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در المپیک پاریس تعداد ۳۹ ورزشکار در کاروان اعزامی کشورمان حضور دارند که سه نفر آنها از استان قزوین هستند.

عباس علایی مقدم در مراسم آیین تکریم و بدرقه قهرمانان و مربیان استان قزوین اعزامی به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: اول مرداد ماه کاروان المپیک کشورمان عزیمت می‌کند و به همین لیل فرصت محدودی برای برگزاری مراسم بدرقه ورزشکاران داشتیم که در نهایت با هماهنگی انجام شده توانستیم مدال آوران را امروز دعوت کنیم تا مراسم بدرقه برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: در سراسر جهان بازی‌های المپیک با شرکت نخبگان ورزشی برگزار می‌شود و در این دوره تعداد ۳۹ ورزشکار در کاروان اعزامی حضور دارند که که سه نفر از استان قزوین هستند.

علایی مقدم یادآورشد: در کل ادوار گذشته تعداد ۴ نفر در المپیک شرکت کردند و دو مدال کسب شد و امروز ۳ نفر ورزشکار و یک سرمربی در المپیک و در پارالمپیک هم یک ورزشکار و یک مربی از استان قزوین اعزام می‌شوند.

این مدیر گفت: حدود ۱۰ استان در المپیک ورزشکار اعزامی دارند و استان قزوین در این زمینه شاخص است و رکورد گذشته را شکسته است.

وی اظهارداشت: در عرصه پارالمپیک کاستی‌ها و کمبود‌هایی داریم که بایستی با استعدادیابی و بسترسازی بتوانیم زمینه اعزام ورزشکاران بیشتری را به این رقابت‌ها مهیا کنیم، زیرا پیشینه ورزشی استان دیرین و قابل اتکاست. 

علایی مقدم از حمایت‌های همه جانبه استاندار و شهردار قزوین از مدال آوران ورزشکار تشکر کرد و اظهارداشت: خوشبختانه با حمایت‌های صورت گرفته و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در چند سال اخیر توانستیم در حد توان هدایایی را به ورزشکاران اهدا کنیم تا مشوق آنها باشد.

این مدیر ورزشی بیان کرد: ورزشکاران خیلی ریاضت و سختی می‌کشند و ماه‌ها از خانواده و زندگی عادی دور هستند و شرایط طاقت فرسایی را متحمل می‌شوند و سپس در اردو‌های فشرده شرکت می‌کنند تا آماده مسابقات شوند و این وضعیت را کمتر کسی مطلع است.

علایی مقدم اضافه کرد: رضا علیپور در تنها اردوی تیم ملی در کمپ قزوین شرکت کرد و ما قادر نبودیم حداقل‌ها را تامین کنیم و این ورزشکار با اخلاق شش ماه است در هتل ورزش اقامت دارد و در این ماه‌ها خیلی سختی می‌کشد تا بتواند افتخار آفرین باشد که ما از این همه تلاش و ازخودگذشتگی قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: کسب مجوز ورود به المپیک و کسب مدال بسیار سخت و طاقت فرسات، اما حفظ جایگاه یک مدال آور از آن سخت‌تر است لذا امیدواریم با تداوم حمایت مسئولان و کمک‌های مادی و تامین معیشت و زندگی آنها بتوانیم انگیزه ورزشکاران مدال آور برای تداوم موفقیت‌ها را فراهم کنیم.

در این دوره مصطفی جوادی در وزنه برداری، رضا علیپور در سنگ نوردی، مهران برخورداری در تکواندو، داود علیپوریان در رشته والیبال نشسته پارالمپیک، محمدرضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک و احمد ملاحسینی مربی پاراوزنه برداری عازم رقابت‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌شوند.

استاندار قزوین به ورزشکاران المپیکی قول داد در صورت کسب مدال با هر رنگی یک قطعه زمین مسکونی رایگان به آنها اهدا شود.

شهردار قزوین نیز اعلام کرد به ورزشکاران اعزامی در صورت کسب مدال طلا در المپیک مبلغ ۱۵ میلیارد ریال، مدال نقره ۱۰ میلیارد ریال و نفر سوم در صورت کسب مدال برنز مبلغ ۸ میلیارد ریال اهدا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار