درخواست مکرون از نتانیاهو:

از شعله‌ور ساختن تنش‌ها با حزب الله اجتناب کن!

رئیس جمهور فرانسه طی یک تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شرایط منطقه صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه طی یک تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلف از جمله تنش با حزب الله به گفتگو پرداخت.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه، مکرون طی این تماس تلفنی از نتانیاهو خواست از شعله ور ساختن تنش‌ها با حزب الله لبنان اجتناب کند.

در این بیانیه آمده است: مکرون نگرانی شدید خود را از تعمیق تنش‌ها میان اسرائیل و حزب الله ابراز داشته و تاکید کرد ما باید از تشدید تنش‌هایی که می‌تواند هم منافع لبنان و هم منافع اسرائیل را به مخاطره می‌اندازد جلوگیری کنیم.

رئیس جمهور فرانسه طی این تماس تلفنی از تمامی طرف‌های درگیر در این منازعه خواست به سرعت به سمت یک راهکار دیپلماتیک برای حل و فصل اختلافات به منظور استقرار ثبات در منطقه حرکت کنند.

این تماس تلفنی پس از آن انجام می‌شود که طی هفته‌های اخیر مقامات صهیونیست تهدید به یک حمله همه جانبه به لبنان کرده‌اند؛ اقدامی که مقامات حزب الله در مقابل از آمادگی کامل خود برای پاسخ به هر گونه تجاوز دشمن صهیونیست خبر داده‌اند.

از ابتدای عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه نظامیان اشغالگر، مقاومت اسلامی لبنان نیز با هدف درگیر کردن بخشی از توان نظامی اشغالگران عملیات گسترده‌ای را در شمال فلسطین اشغالی آغاز کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به تأثیرات ضربات سخت رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی اعلام کرده‌اند که عملیات حزب الله به جنگ فرسایشی و درهم کوبیدن شهرک‌های صهیونیست نشین در این منطقه تبدیل شده است.

بهره گیری حزب الله لبنان از تسلیحات مدرن و سلاح‌های ضد زره و دقیق، باعث رعب و وحشت در میان اشغالگران شده است و بخش اعظم شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی تخلیه شده‌اند.

به گفته کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار