زائر زنجانی در مکه درگذشت

بنا بر اعلام مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان زنجان «پرویز قاسمی» زائر ۴۵ ساله زنجانی که برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی سفر کرده بود، در مکه مکرمه دار فانی را وداع گفت.

سعید محمدلو  با بیان اینکه  «پرویز قاسمی» زائر ۴۵ ساله زنجانی که برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی سفر کرده بود، در مکه مکرمه دار فانی را وداع گفت، اظهار کرد: این حاجی زنجانی پس از حضور در رمی جمرات در گذشت.

به گفته وی، علت فوت این حاجی گرمازدگی بود و فوت او ساعتی پیش به خانواده‌اش اطلاع داده شده است.

وی با بیان اینکه این حاجی زنجانی به همراه همسرش در مناسک حج حضور داشت. اظهار کرد: بقیه حجاج زنجانی در سلامت کامل به سر می‌برند.

بنا براعلام اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مرحوم حاج پرویز قاسمی مسوول و هیات امنای مسجد بقیه الله الاعظم (عج) شهرک نیکسازان شهر زنجان بود.

به گفته یکی از اعضای هیات امنای این مسجد، ایشان از زمان شروع احداث این مسجد در کنار اهالی محل و خیران و هیات امنا به فعالیت مشغول بودند و تلاش های ارزنده ای در شروع و پیگیری ساخت مسجد داشتند.

همچنین او در دیگر کارهای خیر مثل مدرسه سازی و کمک به خانواده‌های نیازمند بسیار فعال و کوشا بودند و در چهار سال اخیر مدیریت هیات امنای مسجد نیز با ایشان بود.

سالک افزود: ایشان حین انجام اعمال روز عید قربان در مکه مکرمه مفقود شدند و اطلاعی از ایشان نداشتیم تا اینکه بعد از چند روز طبق اعلام طرف عربستانی مشخص شد ایشان حین انجام مراسم رمی جمرات به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفته است.

پیکر وی هنوز در عربستان است و بعثه مقام معظم رهبری در حال انجام مقدمات انتقال پیکر به ایران است.

به گفته مسوول بعثه مقام معظم رهبری در حج امسال ۱۷ حاجی ایرانی به علت های مختلف فوت نمودند که پیکر هشت تن از ایشان در حال انتقال به ایران است و بقیه در عربستان دفن خواهند شد.

برچسب ها: مناسک حج ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.