شمار پرونده های سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان ۲۰ درصد کاهش یافت

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان گفت: ‌شمار پرونده های ستاد نیروهای مسلح استان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش ۲۰ درصدی نشان می دهد.

رحیم رحیمی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به اقدامات سازمان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۶۰ مورد بازدید از زندان های استان انجام گرفت که در چهار مورد آن با همکاری فرمانده هان نیروهای مسلح استان و برای مشاهدات میدانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با کارهای انجام گرفته محاکمه از طریق ارتباط الکترونیکی با زندان انجام و رای صادر می شود اظهار داشت: در جرایم سبک، هدف ارائه جایگزین های حبس است و در این میان با توجه به جوانی گروه‌های هدف تلاش می شود به جای حبس زندان این مهم انجام گیرد.

این مسئول ادامه داد: جایگزین های حبس سازمان قضایی نیروهای های مسلح متفاوت بوده و متناسب با آن اعمال‌ می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ارتباط الکترونیکی با یگان ها انجام می گیرد گفت: سامانه سوء پیشینه به صورت الکترونیکی در سازمان قضایی نیروهای مسلح تشکیل شده است.

رحیمی با اشاره به اقدامات دیگر این سازمان افزود: فردی که مرتکب جرم می شود به سود و زیان آن فکر می کند و راه حل این مساله ارائه آموزش‌های حقوقی و قضایی است.

وی با بیان اینکه مجازات های تخلفاتی نیروهای مسلح بسیار سنگین و در قانون مربوطه ۳۳ مورد آن محاربه است اضافه کرد: این سازمان مقوله مهم آموزش را از سال ۷۶ در کشور آغاز کرده که طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۶۲ نفر ساعت آموزش حقوقی و قضایی ارائه شده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان هدف از ارائه آموزش ها در بین نیروهای مسلح را فرهنگ سازی که همان پیشگیری اجتماعی است عنوان کرد و گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح به جرایم نیروهای مسلح رسیدگی می کند.

وی اضافه کرد: ماموریت نیروهای مسلح بسیار حساس است چرا که خطای این افراد باعث خسارت به حکومت و نظام می‌شود.

دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان نیز ادامه داد: بیشترین جرم در حوزه نیروهای وظیفه، فرار از خدمت است.

بهرام علیزاده افزود: یگان هایی که بیشتر با مردم در ارتباط هستند به طور طبیعی بیشترین پرونده را دارند.

به گفته این مسئول، در برخورد با تخلفات فارغ از توجه به درجه با متخلفان برخورد می شود و در این میان آگاه سازی مردم در خصوص چگونگی فعالیت سازمان به پیشبرد امور کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.