مجهزترین کتابخانه عمومی شهرستان طارم افتتاح شد

مجهزترین کتابخانه عمومی شهرستان طارم در شهر آب‌بر همزمان با عید سعید غدیر با حضور مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و محسن افشارچی استاندار زنجان به بهره برداری رسید.

مجهزترین کتابخانه عمومی در شهر آببر شهرستان طارم به نام خادم الرضا آیت الله شهید رئیسی نامگذاری شده ، به بهره برداری رسید.

کتابخانه خادم الرضا آیت الله رئیسی اولین کتابخانه در شهر آببر پس از تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که به جمعیت بالای هشت هزار نفر خدمات ارائه خواهد کرد.

این کتابخانه در زمینی به مساحت هزار و ۳۲۴ متر و زیربنای ۹۱۵ متر مربع در دو طبقه ساخته شده و با رویکردی نوین دارای بخش های مختلفی چون مخزن، سالن مطالعه برادران و خواهران، بخش کودک، اتاق مطالعه گروهی و نشریات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در آیین افتتاح این کتابخانه، گفت: کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهر آب‌بر اولین ساختمان مستقل کتابخانه در مرکز شهرستان طارم است که در طراحی آن ویژگی‌های کتابخانه‌های مدرن رعایت شد.

محمد رضاخانی افزود: این کتابخانه از لحاظ طراحی و معماری یکی از بهترین و زیباترین کتابخانه‌های استان زنجان و کشور است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز در موقعیت خوبی از شهر آب‌بر قرار گرفته و مردم این شهر دسترسی آسانی به آن دارند.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی دارای ۲ سالن مطالعه مجزا و بخش کودک طراحی شده و مخزنی با ظرفیت ۴۰ هزار نسخه کتاب دارد.

رضاخانی با بیان اینکه برای آماده‌سازی کتابخانه از به روزترین امکانات استفاده شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از تجهیزات کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و بخش دیگر نیز توسط بنیاد آموزشی قلم‌چی تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.