مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

۲۶ اکیپ دامپزشکی زنجان بر نحوه ذبح دام در عید قربان نظارت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: همزمان با روز عید قربان ۲۶ اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی در استان زنجان خدمات ارائه خواهند کرد.

محمد باقر حاج کاظمی گفت: کارشناسان دامپزشکی زنجان از دو روز قبل عید سعید قربان در میادین مجاز عرضه دام برای نظارت مستقر می‌شوند.

وی ابراز کرد: همزمان با روز عید قربان ۲۶ اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی در استان زنجان خدمات ارائه خواهند کرد. مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، گفت: از مردم از ذبح دام در کنار خیابان، معابر و منزل پرهیز کنند.

حاج کاظمی تاکید کرد: ۱۲ تیم نظارتی ثابت و ۱۴ تیم سیار نظارت برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها بر نحوه‌ ذبح دام در عید قربان نظارت دارند.

وی گفت: استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در میادین دام و کشتارگاه‌ها الزامی است و اکیپ‌های دامپزشکی از دو روز قبل در میدان دام زنجان و خرمدره جهت معاینه دام‌ها مستقرند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه کشتارگاه‌های دام استان از ساعت ۶ تا ۱۴ روز عید قربان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: در عید قربان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، کشتار دام صرفاً در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می‌شود گفت: مردم گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.

برچسب ها: ذبح دام ، تب کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.