بارش‌های رگباری و رعد و برق ارتفاعات استان زنجان را فرا می‌گیرد

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: ارتفاعات و نواحی کوهستانی استان شاهد بارش های رگباری و وقوع متناوب رعد و برق خواهد بود.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری و در شهرستان های طارم و خرمدره میزان ابرها بیشتر است که این شرایط با بارش های پراکنده و رعد و برق همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت جوی فردا جمعه نیز ادامه خواهد یافت، یادآور شد: بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

سلطانی اظهار داشت: به دلیل ماهیت رگباری بارش ها احتمال باران‌های محلی، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها وجود داد به همین دلیل به هم استانی ها توصیه می شود طی این مدت در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و دامنه کوه‌ها تردد و توقف نکنند و به دلیل وقوع رعد و برق در فضای باز و ارتفاعات حضور نیابند.

وی ادامه داد: امروز دمای هوا به طور نسبی در استان کاهش می یابد و تا اوایل هفته آینده تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نیافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۷ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۵ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۰ درجه، آب‌بر ۱۹ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۴ و ۳۰ درجه،‌ سلطانیه ۱۳ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.