عامل کلاهبرداری از سالمندان در زنجان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان از دستگیری فردی خبر داد که در اجابت به درخواست کمک افراد سالمند، در دریافت وجه از عابر بانک، موجودی کارت آنها را خالی می‌کرد.

سرهنگ کارآگاه محمدعلی آدینه لو روز چهارشنبه گفت: در پی شکایت شهروندی سالخورده مبنی بر اینکه کارت عابر بانک وی از سوی مردی میانسال مورد سوء استفاده قرار گرفته است، پیگیری پرونده به صورت وی‍‍ژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مشخص شد که شاکی به دلیل کهولت سن از مردی که در محدوده دستگاه خودپرداز بازار پرسه می زده درخواست کمک کرده است که پس از انجام عملیات بانکی و تعویض کارت خود با شاکی در اولین فرصت موجودی کارت را به کارت دیگری منتقل کرده است.

سرهنگ آدینه لو با اشاره به اینکه مراتب شکایات مشابه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پس از بررسی اظهارات مالباخته با یک سری تحقیقات میدانی و استفاده از شیوه های نوین پلیسی، فرد کلاهبردار را که در همان محدوده در کمین طعمه ای دیگر بود شناسایی، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از او یک قطعه کارت عابر بانک متعلق به یکی از شکات را کشف کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بود که در ادامه تحقیقات در مواجهه با مالباخته و مستندات کشف شده به ۲۰ فقره کلاهبرداری از افراد سالخورده و بیسواد در شهر زنجان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست از در اختیار گذاشتن کارت های اعتباری خود به افراد ناشناس خودداری کنند تا حسابشان مورد سوء استفاده قرار نگیرد.
کشف پنج دستگاه خودروی مسروقه در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از کشف پنج دستگاه خودروی سواری مسروقه و دستگیری ۶ سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کاراگاه هادی نوروزی افزود:‌ در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر وقوع چند فقره سرقت انواع خودرو در سطح حوزه استحفاظی شهرستان ابهر، موضوع با هماهنگی قضایی به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و کلانتری های پنج گانه این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، خودروهای مذکور را کشف و ضبط کردند که در این خصوص ۶ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر به مالکان خودروها و وسایل نقلیه توصیه کرد: حتما خودروی خود را به قفل پدال، دزدگیر و یا سایر تجهیزات بازدارنده مجهز و با رعایت کامل هشدارهای انتظامی فرصت سوء استفاده را از سارقان سلب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.