۱۲۰۰ هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در زنجان هدف بازآفرینی است

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی این استان زنجان با بیان اینکه این استان دارای ۷۵۰ هکتار بافت فرسوده و ۴۵۰ هکتار سکونت‌گاه‌های غیررسمی است، گفت: در مجموع ۱۲۰۰ هکتار بافت‌ هدف بازآفرینی شهری در استان وجود دارد.

علی عباسی روز دوشنبه در جلسه بررسی نقش گروه‌های جهادی و مردم‌نهاد در احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و عملیاتی شدن حلقه‌های میانی در آگاهی‌بخشی و تشریح بسته‌های تشویقی به ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار استان، گفت: استفاده از ظرفیت ارزشمند جهاد سازندگی در حوزه بازآفرینی شهری مورد تاکید است.

رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه تا به امروز چهار شهر ابهر، خرمدره، زنجان و قیدار به عنوان هدف بازآفرینی شهری تثبیت شده است، افزود: هر چند بخشی از سلطانیه نیز به لحاظ بافت تاریخی در پاره‌ای از اوقات مورد توجه قرار می‌گیرد.

عباسی با یادآوری اینکه یک ستاد استانی و چهار ستاد شهرستانی به همراه چهار کارگروه بازآفرینی شهری در استان داریم، اظهار داشت: در همین راستا به تعداد شهرستان‌های استان، ستاد بازآفرینی شهرستانی در استان داریم که ریاست آن را فرمانداران و دبیری این ستاد را نیز شهرداران شهرهای مذکور عهده‌دار هستند.

وی تصریح کرد: فلسفه وجود ستادهای بازآفرینی شهری این است که هر پروژه‌ای در قالب هر برنامه و طرحی که برای هر شهر تصمیم گرفته می‌شود، ابتدا باید در ستاد شهرستانی به تصویب برسد و سپس در ستاد استانی بازآفرینی شهری مورد تصویب قرار گیرد.

رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: استفاده از توان همیشگی و پایدار بسیج در حال حاضر در این زمینه مورد تاکید است و معتقدیم باید از این فرصت به درستی استفاده کنیم چون هدف از این همکاری و همراهی، محرومیت‌زدایی به صورت فیزیکی با استفاده از توانمندی‌های اقتصادی محلات است.

عباسی با بیان اینکه امروز چند موضوع مهم و به روز در شرکت بازآفرینی مطرح است، خاطرنشان کرد: اولین موضوع مربوط به بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه ابلاغی است که از سال ۱۴۰۱ و در راستای افزایش ترغیب مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده ابلاغ شده است.

وی دومین موضوع را مربوط به ارتقای توانمندی اقتصادی مردم دانست و بیان داشت: در این راستا برای ساکنان بافت‌های فرسوده این فرآیند و دوره‌های آموزشی را در نظر گرفته‌ایم که همه این فرآیند رایگان انجام می‌شود.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، یادآور شد: هدف این است که از توان و ظرفیت بسیج سازندگی استان استفاده کرده و در راستای کارآمد کردن و توانمندی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری به ویژه ۱۱ سکونت‌گاه غیررسمی در استان گام برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
با سلام با توجه به اینکه الان به عنوان صاحب ملک فر سوده و پیمانکار از ۱۹ طرح تشویقی برای بافتهای فرسوده در منطقه ۳ فقط ۳ فقره توانستم استفاده کنم اونم دست و پا شکسته چرا دروغ میگید و مردم رو امید وار میکنید برای باز افرینی