۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر از مددجویان زنجان سالمند هستند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر از مددجویان معادل ۴۰ درصد از کل مددجویان این نهاد در استان سالمند هستند.

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: نزدیک به ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند.

وی اضافه کرد: خدمات درمانی و بهداشتی، بستری، پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات، فرانشیز و بیمه‌ از جمله حمایت‌های کمیته امداد از مددجویان سالمند تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سالمندان تحت پوشش کمیته امداد عمدتا در مناطق محروم و فقیرنشین ساکن هستند که این افراد علاوه بر مشکلات سالمندی با مشکلاتی چون فقر، محرومیت و دسترسی نداشتن به منابع و امکانات درگیر هستند.

صالحی تأمین حداقل نیازهای اساسی سالمندان نیازمند را از سیاست‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: فراهم کردن امکان تداوم حضور سالمندان در جامعه و تاکید بر حفظ موقعیت و جایگاه آنها در خانواده محور برنامه‌های کمیته امداد در حوزه سالمندان است.

وی به اردوهای زیارتی و سیاحتی ویژه سالمندان اشاره کرد و گفت: از سالهای اخیر کمیته امداد این اردوها را به طور فصلی برگزار کرده که در تمامی آنها نیز طرح‌های غربالگری بیماریهای سالمندی اجرا شده است.

صالحی به توسعه بیمه‌های اجتماعی در کمیته امداد در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان اشاره کرد و گفت: توسعه بیمه‌های اجتماعی در حال حاضر در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است که این امر موجب ارائه خدمات بهتر به سالمندان می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.