ساخت خودرو‌های برقی یک ضرورت زیست محیطی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید و ساخت خودرو‌های برقی یک ضرورت زیست محیطی است، از تهیه پیوست فرهنگی این خودرو‌ها در وزارت صمت خبر داد.

عباس علی‌آبادی امروز در آیین رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی گفت: امروز شاهد رونمایی از نخستین خودرو‌های برقی در تهران هستیم تا به ناوگان تاکسیرانی افزوده شود و از این هفته به بعد روند برقی شدن تاکسی‌ها در تهران و سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: تولید و ساخت خودرو‌های برقی یک ضرورت زیست محیطی است، زیرا سوخت فسیلی به اقتصاد کشور ضرر می‌زند؛ از این رو خودرو‌های برقی امکان تنوع سوخت از جمله انرژی سبز را برای ما میسر می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حضور این خودرو‌های برقی در کشور به شکل آزمایشی است، گفت: باید ببینیم چه خودرو‌هایی با شرایط کشورمان سازگار است؛ در این راستا باید صبر و تحمل داشته باشیم و متناسب با اقلیم کشورمان خودروی برقی بسازیم.

وی تاکید کرد: خودروسازان باید متناسب با اقلیم و فرهنگ کشورمان خودرو‌های برقی تولید کنند، خودرو‌هایی که متناسب با مسیر‌های شیب دار و سرازیری باشد و تولید این خودرو‌ها فقط برگرفته از خودرو‌های برقی چینی نباشد.

علی آبادی با اشاره به اینکه تولید خودرو‌های برقی نیاز به پیوست فرهنگی دارد، گفت: این خودرو‌ها با توجه به شتاب بالا، نیاز به آموزش و پیوست فرهنگی دارند که این پیوست در وزارت صمت تهیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار