زنجیره ساخت مسکن در کشور طی سال‌های گذشته احیا شد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در طول سه سال گذشته برنامه مسکن‌سازی و ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور احیا شده است.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  در طول سه سال گذشته برنامه مسکن سازی و ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور احیا شده است گفت:  وقتی بخواهیم اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه ساخت مسکن را بررسی و ارزیابی کنیم با نگاهی به شرایط قبل به خوبی متوجه می شویم که چه اقداماتی انجام شده است.

وی با  بیان  اینکه  زنجیره مسکن در دولت های قبلی  از بین رفته بود بنابراین احیای  آن بسیار  سخت و طاقت فرسا بود گفت:  در این شرایط شهید رئیسی شروع به مسکن سازی کردند و در حال حاضر نزدیک به ۲ و نیم میلیون قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است. 

علیزاده برمی خاطرنشان کرد: دولت شهید رئیسی برای رونق مسکن سازی تصمیم گرفت که زمین رایگان در اختیار مردم قرار دهد تا مردم با گرفتن تسهیلات مسکن بتوانند در قالب طرح توسعه افقی شهرها خانه ویلایی حیاط دار بسازند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی مسکن سازی در اختیار خود مردم باشد آنها پروژه ساخت و ساز را بهتر مدیریت می کنند افزود: علاوه بر این با تغییر دولت ها این پروژه های تعطیل نمی شود و مردم به ساخت مسکن خود ادامه می دهند.

علیزاده برمی ادامه داد: در دولت سیزدهم تمام سازوکارها برای مسکن سازی فراهم شد، انبوه سازان به خط شدند کارخانه هایی که باید مصالح اولیه مسکن سازی را فراهم کنند همگی به خط شدند تا مسکن سازی رونق بگیرد. 

وی با بیان اینکه بانک ها نیز ملزم شدند تا سالانه ۲۰ درصد از اعتبارات خود را صرف مسکن سازی کنند ادامه داد: از سوی دیگر تحویل باقی مانده های مسکن مهر نیز شروع شد تا هر چه زودتر به مردم تحویل داده شوند. 

علیزاده برمی ادامه داد: مسکن سازی در کشور ما نه تنها مُرده بود بلکه جنازه آن هم پوسیده بود، با این وجود شهید رئیسی در این مسیر قدم گذاشت. جلسات شورای عالی مسکن نیز که در دولت قبل تعطیل شده بود بار دیگر احیا شد. 

وی ادامه داد: شورای مسکن و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی به عنوان زیر مجموعه این شورای عالی، فعال شدن شوراها در استان ها، تامین زمین، قطعه بندی و واگذاری زمین رایگان به مردم، شناسایی متقاضیان، واگذاری به افراد و بعد هم وامی که بانک باید به آنها بدهد، از جمله اقدامات دولت رئیسی در حوزه مسکن و رونق ساخت مسکن است که عملیاتی هم شده است. 

علیزاده برمی افزود: همه دنیا هم می دانند که مسکن در کنار خودش حدود ۲۳۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم فقط در حوزه ساخت ایجاد می کند و در مرحله غیرمستقیم نیز حجم عظیمی از مشاغل دیگر فعال می شود. 

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم توضیح داد: مسکن سازی باعث رونق اقتصاد و اشتغال می شود. این مسکن سازی ها و تلاش ها در دولت سیزدهم باعث شد دوره رکود، عبرت و عقب ماندگی ها تا حد زیادی جبران شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار