سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۸۶ هزارهکتار رسید

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: بنابر آمار سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۸۶ هزارهکتار رسیده است.

سعید معین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر  آمار تاکنون در سطح  ۸۶ هزارهکتار مبارزه علیه ملخ‌های بومی در ۱۹ استان کشور صورت گرفته است.

او با بیان اینکه مبارزه علیه ملخ‌های بومی تا مرداد ادامه دارد، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارهکتار برسد. خوشبختانه تاکنون هیچ خسارتی وارد نشده است.

معین درباره آخرین وضعیت ملخ‌های صحرایی ادامه داد: براساس آخرین بولتن فائو در مناطق مرکزی و جنوبی عربستان، شرایط آب و هوایی مناسب است و در تمام مناطق یمن ملخ‌های مهاجر است که بدلیل بارندگی‌های بالاتر از نرمال سه ماهه تابستان در شبه جزیره عربستان، شرایط غذایی مهیاست، از این رو احتمال ۵۰ تا ۶۰ درصدی حمله ملخ صحرایی وجود دارد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: اگر طبق پیش بینی‌ها یک سیکلون در تابستان اتفاق بیفتد، احتمال حمله ملخ به ۸۰ درصد رسیده و در صورتی که بیش از یک سیکلون رخ دهد، از ۸۰ درصد هم فراتر می‌رود. براین اساس طرح اضطراری ملخ در ۱۰ استان برمبنای سم پاش و خودرو در حال آماده سازی است که پس از ارائه به ستاد بحران و تصویب اعتبارات، مشکلی در کنترل ملخ‌های صحرایی نداریم.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار