اصلاح و بازنگری حق الزحمه‌های تعرفه‌های مهندسی در کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: بیمه مهندسان ساختمان از طریق برنامه هفتم پس از ۳۰ سال و تاییده شورای نگهبان ابلاغ شد.

حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت بیمه مهندسان ساختمان کشور و تصویب آن در مجلس گفت: بیمه مهندسان در کمیسیون تلفیق تصویب شده و این موضوع بر اساس ماده ۳۹ قانون نظام مهندسی ساختمان بوده است.

شکیب گفت: در این ماده قانونی چنین آمده که ذی‌حسابان و مسئولان امور مالی موظف هستند که برای پرداخت حق الزحمه مشاوران و پیمانکاران طرح های عمرانی کشور، معادل ۲ در ۱۰۰۰ از دریافتی آن ها را کسر کرده و شهرداری نیز معادل ۱ در ۱۰۰۰ از هزینه های ساخت واحد مسکونی با مساحت بیش از الگوی مصرف مسکن و واحدهای غیرانتفاعی را از سازندگان وصول کرده و به حساب درآمد عمومی کشور واریز نماید.

وی  با بیان اینکه یکی از اموری که از محل واریز این وجوه، ساماندهی می شود، بحث بیمه تامین اجتماعی مهندسان است گفت:  مقرر شده  است که از محل واریز این وجوه، ۲۰ درصد سهم بیمه مهندسان را دولت پرداخت کند و سهم خود مهندسان نیز ۷ درصد است.

 رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان توضیح داد:  آیین نامه اجرایی این مصوبه، بعد از این که توسط مجلس در صحن علنی تصویب شد، به دست وزارت راه و شهرسازی و در طی ۳ ماه تدوین می شود.

شکیب  تصریح کرد:  سازمان نظام مهندسی یک جامعه بزرگ ۶۰۰ هزار نفری است که بیش از ۲۸ سال است در کشور فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: موضوعات مربوط به بیمه مهندسان مدت هاست که مطرح شده اما فرصت تحقق آن مهیا نشده بود. اما دولت سیزدهم پیگیری خوبی در این راستا انجام داد و ارتباط نزدیکی با کمیسیون عمران مجلس برقرار کرد و حتی جلسه های مختلفی با رئیس مجلس برگزار کرد و به این ترتیب، موفق به تصویب بیمه مهندسان شد. موضوعی که خوشبختانه در حال اجرایی شدن است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اکثر مهندسان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
باید ثبت نام از مهندسان متقاضی بیمه آغاز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
بیمه ۷ درصدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
بیمه مهندسان فعلا اجرا نشده و از حرف تا عمل ، فاصله بسیار هست .
آخرین اخبار